رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از دستگیری یک کلاهبردار در حوزه فعالیت های سایبری در مشهد خبر داد.

پولشویی با سایت‌های واسطه‌گری فروش در مشهد/ کلاهبردار دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: پس از برقراری ارتباط تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبر خراسان رضوی، پرده از راز یک کلاهبردار سایبری کنار رفت.

وی ادامه داد: خانمی که قصد فروش سکه طلای خود را در فضای مجازی داشت، آگهی فروش سکه طلای خود را در سایت واسطه‌گر دیوار درج نموده و پس از تماس مشتری با وی، با فرد مورد نظر وارد معامله می‌شود و شماره کارت خود را جهت واریز مبلغ مورد توافق اعلام می‌کند؛ از طرف دیگر، مشتری موصوف پانصد هزار تومان بیش از مبلغ مورد توافق به حساب فروشنده سکه واریز و از وی می‌خواهد سکه و مبلغ مازاد آن را به تاکسی اینترنتی درخواست شده تحویل دهد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: با توجه به مشکوک شدن فروشنده به این درخواست، وی بلافاصله با مرکز فوریت‌های سایبری ارتباط برقرار کرده و شرح داستان را بازگو می‌کند، کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های مقدماتی متوجه شیوه بکارگیری کلاهبرداری موصوف شده و با روش‌های فنی و پلیسی موفق به دستگیری عامل خریدار سکه شدند.

پولشویی از طریق سایت‌های واسطه‌گر فروش

وی اضافه کرد: متهم سابقه‌دار که دارای چند فقره کلاهبرداری اینترنتی در استان‌های کشور بود، در مواجه با ادله فنی غیر قابل انکار، جرم خود را پذیرفت و کسب منفعت مالی را انگیزه جرم خود دانست.

جهانشیری تصریح کرد: با توجه به شگرد بکار گرفته شده توسط متهم، مشخص شد محل فعالیت مجرم و کلاهبردار دستگیر شده سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی بویژه دیوار بوده، طعمه‌های خود را از بین کاربران این فضا پیدا می‌کرده است و علاوه بر کلاهبرداری مالی، از همین فضا برای پولشویی و تغییر منشأ وجوه سرقت شده، بهره می‌برده است.

وی به کاربران سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی هشدار داد: فروش کالاهای تخصصی نظیر طلا، سکه، ارز و غیره که نیازمند صنف تخصصی است در فضای سایبری و سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی صحیح نیست و با توجه به هشدارهای سایت‌های واسطه‌گر، بهتر است کاربران اقدام به معامله از راه دور ننمایند و در نهایت مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی باشند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هموطنان می‌توانند در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات اورژانس سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهرمند شوند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.