سخنران حرم مطهر رضوی گفت: پیام غدیر ماندن در خط ولایت و همراه شدن با مدافعان ولایت است.

پیام غدیر گام نهادن در خط ولایت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار در ویژه‌برنامه جشن‌های دهه ولایت که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، به تبیین موضوع «تجلی غدیر در دفاع از ولایت امیرمومنین(ع)» پرداخت و عنوان کرد: دفاع از ولایت به معنای دفاع از انسانیت، حق و صراط مستقیم است.

وی اظهار کرد: فلسفه ولایت و امامت، هدایت انسان و رسیدن به هدف و کمال مطلوب است و ما با استفاده از مکتب ولایت به سعادتمندی می‌رسیم.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه دفاع از ولایت به اندازه خود ولایت اهمیت دارد، گفت: آیه ۶۷ سوره نسا بر دفاع از ولایت تأکید داشته و برای کسانی که در این مسیر حرکت کنند پاداشی بزرگ بشارت داده شده است.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار ادامه داد: خداوند در آیه دیگری، ولایت را به عنوان مهم‌ترین نعمت برای جامعه انسانی دانسته، که سایر نعمات مادی و معنوی در پرتو آن قابلیت بهره‌برداری پیدا می‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی، در ادامه با بیان اینکه در اسلام هیچ چیز به اندازه ولایت سفارش نشده است و این اهمیت مسئله ولایت را نشان می‌دهد، ادامه داد: این غدیر نیست که به علی بن ابی طالب(ع) عظمت داده است بلکه این علی(ع) است که غدیر را عظمت بخشیده و این محتوای غدیر است که به عید غدیر عظمت داده است، در حقیقت غدیر اهمیت خود را از ولایت امیرمومنین(ع) گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام علی(ع) عصاره فضایل تمام انبیاء الهی و رهبران اولی العزم است، گفت: پیغمبر اکرم(ص) در حق کسانی که از ولایت علی(ع) دفاع می‌کنند، اینگونه دعا کرده است: «خدایا هر که از ولایت علی(ع) با قلب، زبان، عمل و رفتارش دفاع می‌کند او را در پناه و زیر پرچم خودت حفظ کن و هر کس با ولایت علی(ع) دشمنی و عداوت می‌ورزد دشمن بدار و مدافع یاری‌کنندگان ولایت علی باش».

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.