نخست وزیران پیشین لبنان روز یکشنبه در نشستی مشورتی، نجیب میقاتی را برای تصدی پست نخست وزیری این کشور پیشنهاد کردند.

نخست وزیران پیشین لبنان میقاتی را برای ریاست دولت جدید پیشنهاد کردند

قدس آنلاین: به گزارش شبکه خبری المنار، نشست نخست وزیران پیشین لبنان (سعد حریری،تمام سلام و فواد السنیوره) برای گفت وگو در باره موضوع مشورت های پارلمانی برگزار شد.

فواد السنیوره نخست وزیر پیشین لبنان در پایان این جلسه با قرائت بیانیه ای گفت: لبنانی ها منتظر ابتکارهای مثبت از سوی همه به منظور تکمیل کردن پیشهاد فرانسه و پیشنهاد نبیه بری رییس پارلمان در باره تشکیل دولت جدید هستند.

وی افزود: نخست وزیران پیشین لبنان تصمیم گرفتند از نامزدی نجیب میقانی برای تصدی پست نخست وزیری آینده لبنان حمایت کنند.

نجیب عزمی میقاتی متولد  ۲۴ نوامبر ۱۹۵۵سیاست‌مدار و بازرگان لبنانی، خود سالها از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نخست وزیر لبنان بوده است.

بر اساس اعلام رسانه ها، میشل عون رییس جمهوری لبنان روز دوشنبه مشورت در باره معرفی نخست جدید را آغاز می کند.

بحران لبنان با بن بست سیاسی بین گروه‌های سیاسی رقیب در این کشور که نتوانستند درباره تشکیل دولت جدید به توافق برسند، تشدید شد.

سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان بعد از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد. 

وی وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.