۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 762510

گزارشی از ویژه برنامه دهه ولایت که این شب‌ها در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم رضوی برگزار می‌شود

قدر غدیر

به گزارش قدس آنلاین، دلمان حسابی هوایی شده و آمدن غدیر را لحظه شماری می‌کند؛ عیدی که تا آمدنش چهار سپیده دم مانده. می خواهم برایتان از حال و هوای این روزها و شب های قطعه ای از بهشت بگویم؛ حرم آقا امام رضا(ع). فضایی ملکوتی که همیشه ملجأ و پناه ما بوده و هست، اما در زمان‌هایی همچون دهه ولایت، شور و حالی متفاوت دارد و زیارت در این روزها و شب‌ها دلچسب تر است.

در دهه ولایت و در آستانه عیدسعید غدیر، نائب‌الزیاره همه عاشقان امامت و ولایت شده‌ایم و میهمان ویژه برنامه‌های جشن و سرور این دهه که با رعایت پروتکل های بهداشتی و همراهی خادمان و زائران برپا شده است.

علی(ع)، عصاره پیامبران

با صلوات بر اهل بیت رأفت و عطوفت، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار با ذکر فضائل امیرالمومنین، علی(ع) آغاز می‌گردد و سخنران می‌گوید: لازمه ربوبیّت خداوند این است که دین، پیامبر و قرآن را برای هدایت انسان‌ها بفرستد چون خداوند مدبّر است. از نشانه‌های حکیم بودن خداوند است که به پیامبر خاتم دستور می‌دهد تا ولایت حضرت علی(ع) را تبلیغ کند که اگر این کار انجام نمی‌شد، رسالت پیامبر اعظم(ص) ناقص می‌ماند.

وی در ادامه می‌گوید: به برکت ولایت است که دشمنان مأیوس و ناامید می‌شوند زیرا با وجود ولایت، دشمنان نمی‌توانند به دین آسیب بزنند. امام علی(ع) عصاره همه پیامبران الهی است.

با شمردن صفات حضرت علی(ع) دل‌های متضرّع به حکمت خداوند به آستان‌بوسی پروردگار عالم، مهمان می‌شوند. به خاطر وجود کرونا، صفوف نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در صحن پیامبر اعظم(ع) به هم فشرده نیست، اما نظم و هماهنگی نمازگزاران با فاصله به صف شده، جلوگاه پرشکوه ستایش الهی در صحن و سرای غریب الغربا است.

فاتح خیبر

نماز که تمام می‌شود، دل‌ها و نگاه‌ها به سمت گنبد طلا که در نور غرق شده است، می‌دود تا با نگاهی پرتمنا رو به سوی مرقد مطهر علی ابن موسی الرضا(ع)، به نیابت از همه پدرها و مادرها و شهدای اسلام، زیارت امین الله را زمزمه کنند.

بلافاصله بعد از دعای امین الله به دعوت مجری برنامه، ابوطالب مظفری، شاعر اهل بیت(ع) به روی صحنه می‌آید و با همراهی زائران و مجاوران حریم رضوی فاتح خیبر، حضرت علی(ع) را ثنا و ستایش می‌کند.

رهروان باب الله

هرکسی به سهم خود و به بهانه عید ولایت هر چه در توان دارد رو می‌کند و پس از حمد و ثنای یتیم نواز کوچه‌های کوفه، سید علیرضا عدالتیان مهمان ویژه برنامه عید ولایت می‌شود. مردی که با همراهی پدری که به خاطر کرونا حالا دیگر نداردَش، چند سالی است که سنگ بنای مدرسه‌ای را گذاشتند و یک تنه زیر بال و پر دانش‌آموزانی را از پیش دبستانی تا دانشگاه می‌گیرند.

از عدالتیان بزرگ‌منش، به رسم مهمان‌نوازی با اهدای تبرّکی تجلیل می‌شود و بعد از آن جمعیت پراکنده در صحن، شاهد دکلمه خوانی سید امیر عباس موسوی نوجوان می‌شود.

با نوای کبوتر حرمم و سر میزارم ... رو شونه طلای گنبد آقام دوباره هنرنمایی گل‌های گروه گل دسته‌های حرم آغاز می‌گردد که با نام امام رئوف گره دل‌های غصه‌دار باز می‌شود.

می‌توان از اشک چشم‌های جاری شده، مجاوری را از همه زائران دلتنگ‌تر یافت یا نا امیدی را به لطف شمس الغربا، امیدوارتر از همه امیدواران دید.

لطف امام

کم کم پایان ویژه برنامه دهه ولایت با نوای مداحی مهدی سروری به گوش می‌رسد و حسن ختام مجلس این شاه بیت می شود: حکم ولی الله در عرش امضاء شد... خدا دستور داد و مصطفی مامور اجرا شد...

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.