نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آنچه که باعث می‌شود مردم، نظام را دینی دانسته و تمام جریان حکومتی و مدیریتی جامعه خود را به وسیله نظام به دین متصل بدانند، مساله نماز جمعه است.

نماز جمعه در نظر مردم واسطه پیوند نظام با دین است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی  به مناسبت پنجم مردادماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با صدور پیامی افزود: انعقاد نماز جمعه در کشور، از فرآورده‌های بزرگ و نتایج عظیم انقلاب مقدس اسلامی، شهدا و همه ایثارگران و خانواده شهدا است.

وی ادامه داد: امتیاز و موقعیت نماز جمعه در جریان نظام، اتصال نظام حکومتی و مدیریت جامعه به اسلام و تمام موقعیت‌های توحیدی اعتقادی مردم است و وقتی نظام برای مردم دینی شد، طبیعی است این نظام از پشتیبانی قوی و نیرومند مردمی به‌عنوان نظام دینی برخوردار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: نماز جمعه از عواید و محصولات بسیار ارزشمند انقلاب مقدس اسلامی است که خوشبختانه در جامعه دینی ما برگزار شد و عزیزان متعبد و متدین نمازگزار موفق به درک این فضیلت باعظمت در زندگانی ایمانی خود گشتند.  نماز جمعه،  تقویتی در جهت مردمی بودن نظام شد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: حضور مردم در صحنه نظام و در عرصه فعالیت‌های انقلابی، مرهون نماز جمعه است. وقتی نماز بافضیلت جمعه با آمار بالای چند هزار نفری در هر شهر و روستا و در هر بخشی تشکیل می‌شود، طبیعی است به این وسیله مردم در عرصه نظام حضور پیدا می‌کنند، هم نسبت به بیان آنچه که مربوط به خواسته مردم و اقتضائات دینی مردم است و هم در مقام تحصیل و مطالبه مردمی از مسوولان نظام در برابر نیازهای مردم یا کمبودهایی که در زندگی اجتماعی مردم وجود دارد.

وی گفت: امیدواریم هم مردم و نمازگزاران ما و هم جریان‌های مسوول و مدیر در اقامه این فریضه الهی موفق باشند و این خاصیت عظیم انقلابی در کشور و در جامعه دینی ما از توفیق سرشاری برخوردار باشد.

اکنون نماز جمعه در ۵۳ پایگاه خراسان رضوی اقامه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.