هفته آخر لیگ برتر جمعه شب در شهرهای مختلف و از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز می شود و سرانجام تکلیف قهرمان و تیم های سقوط کننده در فرسایشی ترین مسابقات ادوار لیگ مشخص می شود.

کورس دوباره سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی

پرسپولیس با دو امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان شانس اول قهرمانی است و این در حالی است که استقلال جمعه شب می تواند نقش تاریخی در گلات رقیب ابدی خود داشته باشد. آیا مجیدی برای قهرمانی پرسپولیس مقابل سپاهان به آب و آتش می زند؟ سپاهانی ها باید استقلال را در تهران با سه گل شکست دهند تا در صورت توقف پرسپولیس مقابل پیکان جام را بالای سر ببرند. پیکان البته حریف راحتی برای سرخ ها نیست و همین باعث می‌شود استرس هواداران پرسپولیس چندان پایین نباشد.

معادله پیچیده سقوط

 اما رقابت در انتهای جدول پیچیده تر از مسئله قهرمانی است. به جز ماشین سازی تبریز که سقوطش از هفته‌ها قبل به لیگ یک قطعی شده، سه تیم نفت مسجد سلیمان، ذوب‌آهن و سایپا در معرض سقوط هستند و دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک از بین این سه تیم خواهد بود.

سایپا با ۲۶ امتیاز و تفاضل گل ۱۱- ضعیف‌ترین حالت را در بین این سه تیم دارد و ذوب آهن با همین میزان امتیاز و تفاضل گل ۱۰-، تنها به اندازه یک گل شرایطش از سایپا بهتر است. نفت مسجد سلیمان با ۲۸ امتیاز، ۲ امتیاز از سایپا و ذوب آهن پیش است و تفاضل گل این تیم نیز ۹- است تا در تفاضل گل هم شرایط بهتری از این دو رقیب داشته باشد. در روز آخر نفت مسجد سلیمان در اراک به دیدار آلومینیوم می‌رود . همزمان با این بازی ذوب آهن در خانه با مس رفسنجانی بازی می‌کند که این بازی برای رقیب آن‌ها حساسیت جدولی ندارد و سایپا خارج از خانه با تیم بالانشین تراکتور بازی می‌کند که برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کند.

ذوب آهن تنها تیمی است که در خانه‌اش بازی می‌کند و سایپا و نفت مسجد سلیمان خارج از خانه به میدان می‌روند و به نظر می‌رسد ذوب آهن تنها تیمی است که بازی برای حریفش حساسیت جدولی و حیثیتی ندارد.

مقایسه شرایط سه تیم نشان می‌دهد حداقل روی کاغذ سایپا که ضعیف‌ترین شرایط را داشته و باید با قوی‌ترین تیم خارج از خانه بازی کند، شانس کمتری نسبت به دو تیم دیگر برای بقا دارد، مگر آنکه اتفاقات خاصی در هفته آخر بیفتد.

نقش پدیده در آسیا

پدیده در آخرین بازی فصل پر فراز و نشیبش در مشهد از فولاد پذیرایی می کند. این بازی برای مشهدی ها حساسیتی ندارد، اما برای اهوازی ها که دنبال کسب سهمیه احتمالی هستند، حیاتی است.در واقع چشم سیرجانی ها و تبریزی ها هم به نتیجه این مسابقه است.گل گهر مقابل نساجی بازی دارد و غفلت مردان ژنرال سبب می شود که هزینه های سرسام‌آور گل گهری ها دود شود.

برنامه هفته سی ام لیگ برتر

جمعه ۸ مرداد -ساعت ۲۱:۱۵

صنعت نفت - ماشین‌سازی‌تبریز       

آلومینیوم -  نفت‌ مسجد سلیمان         

گل گهرسیرجان - نساجی مازندران   

پدیده مشهد - فولاد            

استقلال - سپاهان  

تراکتور - سایپا    

ذوب آهن - مس رفسنجان   

پیکان - پرسپولیس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.