رییس مجلس با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورهای محور مقاومت پس از نبرد ۱۰ ساله اخیر با تروریست‌ها، ارتقای روابط تجاری و اقتصادی و حمایت از فعالان بخش خصوصی را از نیازهای اصلی جنگ اقتصادی برشمرد.

با جنگ اقتصادی مواجهیم؛ حمایت از فعالان بخش خصوصی، از نیازهای اصلی محور مقاومت است

قدس آنلاین: محمدباقر قالیباف در دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه با تاکید بر شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در نبرد با محور مقاومت طی جنگ ۱۰ ساله اخیر گفت: آنها مطمئن شده‌اند که نبرد نظامی و امنیتی نمی‌تواند ایران یا محور مقاومت را شکست دهند بنابراین به سراغ جنگ اقتصادی و تحریم رفته‌اند.

رییس مجلس با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در داخل خاک سوریه افزود: البته این اقدامات نیز برای آنها نتیجه نخواهد داشت و به همین دلیل با جنگ رسانه‌ای و اقتصادی به مقابله با مردم برخاسته‌اند.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز محور مقاومت با جنگ اقتصادی مواجه است و می‌توانیم با همکاری‌های مشترک در حوزه اقتصادی و تجاری در جنگ اقتصادی نیز دشمن را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سطح روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشورهای محور مقاومت در بهترین سطح است یادآور شد: این درحالی است که در بخش مراودات تجاری و اقتصادی شرایط قابل قبولی را شاهد نیستیم و اگر همین وضعیت را ادامه دهیم، خطر جدی برای محور مقاومت درپی خواهد داشت.

رییس مجلس با اشاره به گلایه‌های فعالان بخش خصوصی دوکشور از مشکلات پیش رو گفت: این که یک شرکت یا فعال اقتصادی نتواند کارش را انجام دهد و انگیزه پیدا نکند، با حرکت اساسی که برای جنگ اقتصادی نیاز داریم در تناقض است و مناسب نبرد با دشمن در حوزه اقتصادی نیست لذا رفع این مشکلات، نیاز جدی یک جنگ اقتصادی است.

عرنوس: به بخش خصوصی کمک می‌کنیم تا سطح مراودات تجاری ایران و سوریه افزایش یابد

در این دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز ضمن خیر مقدم به محمد باقر قالیباف رییس مجلس و هیات همراه و با بیان این که ما هرگز رشادت‌های مردم ایران و کمک‌های آنها به مردم سوریه برای ایستادگی مقابل تروریست‌های تکفیری را فراموش نمی کنیم گفت: مردم سوریه هرگز فراموش نخواهند کرد خون جوانان ایرانی و سوری برای مقابله با تکفیری‌ها در هم آمیخت.

وی با اشاره به دستور بشار اسد برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی در همه بخش‌ها، گفت: هم اکنون در چارچوب توافق جامع دو کشور اتفاقات خوبی درحال رقم خوردن است اما این مسئله باید کماکان پیگیری شود و معتقدیم که تا حد امکان باید روابط تجاری ایران و سوریه افزایش یابد.

نخست وزیر سوریه با اشاره به گلایه تجار و بازرگانان با تاکید بر این که در اسرع وقت برای حل بخشی از مشکلات بانکی فعالان بخش خصوصی دستوراتی صادر خواهم کرد افزود: البته برای رفع مشکلات تجار و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور، اقداماتی در دست انجام است و هدف و تمرکز ما این است که به بخش خصوصی کمک کنیم تا سطح مراودات تجاری دو کشور افزایش یابد.

براساس این گزارش در این دیدار، وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه و کمیسیون آموزش و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.