متخصص کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا اشاره به اینکه ویروس دلتا کودکان زیر یک‌سال را هم درگیر می‌کند، گفت: ماهیت ویروس جهش یافته دلتا در افزایش انتقال و سرایت‌پذیری آن بوده و خطرات این ویروس در نوزادان و کودکان بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

ویروس دلتا کودکان زیر یک‌سال را هم درگیر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بهاره ایمانی در خصوص خطرات و سرایت‌پذیری ویروس کرونا دلتا، اظهار کرد: ویروس کرونا با گذشت زمان و تکثیر در جوامع انسانی دچار جهش و تغییر می‌شود و تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند.

وی افزود: گونه‌های مختلف ویروس کرونا برای گروه سنی اطفال خطرآفرین بوده و از خصوصیات دیگر نوع جدید آن که دلتا نام دارد احتمال بالاتر ابتلاء کودکان و نوجوانان بوده است و والدین باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

متخصص کودکان و نوزادان و عضو هیأت علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همچنان استفاده از ماسک را به عنوان ایمن‌ترین راه در جهت حفظ سلامت و عدم ابتلا به ویروس کرونا می‌دانیم، خاطرنشان کرد: هر چند موضوع احتمال بالاتر ابتلاء کودکان و نوجوانان به ویروس دلتا تاکنون در مطالعات به عمل آمده اثبات نشده است، اما با این حال آکادمی اطفال ایالات متحده آمریکا به تازگی توصیه کرده است که تمام کودکان بالای دو سال از ماسک استفاده کنند.

ایمانی تصریح کرد: تب و لرز، علائم تنفسی مثل گلو درد، سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، علائم گوارشی مانند اسهال، تهوع، استفراغ و بی‌اشتهایی، از دست دادن حس‌های چشایی و بویایی، سردرد، بدن درد، ضعف و بیحالی از جمله علائم ابتلاء کودکان به ویروس کرونا بوده و والدین در صورت مشاهده هریک از این موارد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند تا مشکلی برای فرزندشان به‌وجود نیاید.

وی با بیان اینکه ویروس دلتا حتی کودکان زیر یکسال را هم درگیر می‌کند، تأکید کرد: ماهیت ویروس جهش یافته دلتا افزایش انتقال و سرایت‌پذیری آن است و در شرایط کنونی توصیه می‌شود که والدین نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و کودکان را به مناطق شلوغ و پرجمعیت نبرند، ضمن اینکه باید مشوق کودکان بالای ۲ سال جهت استفاده از ماسک باشند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

منبع: وبدا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.