نیروهای مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای به مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن واکنش نشان دادند.

بیانیه گروه‌های مقاومت عراق درباره مذاکرات راهبردی با آمریکا

قدس آنلاین: به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه، واحد هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای به نتایج چهارمین مذاکرات راهبردی آمریکا و عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

۱. مقاومت تا زمان خروج حقیقی نظامیان بیگانه از خاک عراق در آماده باش کامل باقی خواهد ماند.
۲. هرگونه پرواز هوایی نیروهای بیگانه در حریم هوایی عراق، خصمانه قلمداد می‌شود.
۳. بیانیه مذاکره راهبردی چیزی جز یک اعلامیه فریبکارانه برای ابقای اشغالگران در عراق نیست و فقط عنوان اشغالگری تغییر کرده است.
۴. موضع مقاومت در مخالفت با هر گونه حضور اشغالگران در خاک عراق هرگز تغییر نخواهد کرد.
۵. تمام جنایت‌های آمریکا در عراق از طریق حریم هوایی صورت گرفته و نتایج مذاکره راهبردی دولت عراق و آمریکا از پرداختن به نقض مکرر و مداوم حریم هوایی عراق توسط آمریکا غافل مانده است.
۶. سال ۲۰۱۴ دولت عراق و آمریکا می‌گفتند نیروهای آمریکایی در عراق حضور مستشاری دارند، اما همه طرف‌ها با افشای این خبر که حضور این نیروها به مدت ۷ سال رزمی بوده است، غافلگیر شدند.

این بیانیه پس از پایان دور چهارم و پایانی مذاکرات راهبردی میان آمریکا و در عراق صادر شد، مذاکراتی که در آن بر «خروج نظامیان رزمی آمریکا از عراق» در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تأکید شد. گفتنی است؛ مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شامگاه دوشنبه در راس یک هیئت بلندپایه، با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار گفت: نقش آمریکا در عراق بر آموزش و کمک رسانی در زمینه مبارزه با داعش و حمایت اطلاعاتی متمرکز خواهد شد. آمریکا مأموریت رزمی خود در عراق را در خلال سال جاری به پایان می‌رساند و ما هیچ مأموریت رزمی دیگری در عراق انجام نخواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.