مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ با کمبود ۲۳ هزار معلم برای آموزش دانش‌آموزان مواجه است.

آموزش و پرورش خراسان رضوی به ۲۳ هزار معلم نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده  افزود: کمبود جمعیت معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی پیشین ١٩ هزار نیروی انسانی بود.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در حوزه معلمان پارسال با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی و همچنین خرید خدمات مدیریت و بطور نسبی برطرف شد لذا امسال هم در تلاش برای مدیریت وضعیت موجود هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر این اساس با توجه به آمار بالای بازنشستگی معلمان در این استان، برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان در حال اجرا است. 

وی افزود: امسال افزون بر پنج هزار نیروی انسانی از طریق آزمون ماده ٢٨ و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش خراسان رضوی شدند.

خدابنده ادامه داد: بر این اساس امسال سه هزار و ٢١٢ نیروی انسانی مرتبط با ماده ٢٨ و افزون بر دو هزار نفر معلم دیگر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب دستگاه تعلیم و تربیت در خراسان رضوی خواهند شد. 

وی گفت: جذب معلمان حق‌التدریسی، خرید خدمات آموزشی، استمرار خدمت آموزشی معلمان بازنشستگان و موارد مشابه از راههای تامین و جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان رضوی هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا همچنین اظهارداشت: سرانه فضای آموزشی در این استان در حالی برای هر دانش‌آموز دو و چهار دهم مترمربع می‌باشد که همین شاخص در کشور بطور میانگین ۳.۵ مترمربع است. 

وی افزود: سرانه فضای ورزشی نیز در خراسان رضوی به ازای هر دانش‌آموز ۱۷ صدم مترمربع اما سرانه ورزشی کشور ۲۳ صدم مترمربع است.

خدابنده شاخص توسعه متوازن را نیز در خراسان رضوی ۴۳ درصد اعلام و بیان کرد: عد کشوری این شاخص ۳۸ درصد ثبت شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.