معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق کشور گفت: پیش‌بینی ما این است که در روزهای آینده میزان مصرف به ۶۴ هزار مگاوات برسد و باید ۲ هزار مگاوات را نیروگاه‌هایی که خارج از مدار هستند تامین و اختلاف مصرف را پوشش دهیم، باضافه اینکه هماهنگ شده نیروگاه‌های برقابی را هم با حداکثر توان در مدار داشته باشیم تا ۲ هزار مگاوات افزایش که از سه‌شنبه به بعد خواهیم داشت، پوشش دهیم.

افزایش مصرف برق از سه‌شنبه/ برقابی‌ها وارد مدار می‌شوند/ آخرین وضعیت تامین برق صنایع سیمانی و فولادی

به گزارش قدس آنلاین مهدی مقیم‌زاده با بیان اینکه با افت ۳ درجه‌ای دمای هوا میزان مصرف برق در روز شنبه در مقایسه با هفته گذشته تقریبا ۳۵۰۰ مگاوات کاهش یافته، اظهار داشت: پیش‌بینی این است که حداکثر مصرف روز شنبه به ۶۲۵۰۰ مگاوات برسد. 

وی افزود: در حال حاضر صنایع بزرگ و فولادی ۵۰ درصد برق دریافت می‌کنند و امیدواریم که صنایع سیمان هم طبق آنچه اعلام شده ۷۰ درصد بارگیری داشته باشند، البته در حال حاضر ۵۰ تا ۷۰ درصد در ساعات غیرپیک بارگیری دارند.

معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق کشور با ابراز امیدواری از اینکه با همین رویه مصرف بتوانیم پاسخگوی نیاز مصرف در روزهای آینده که دما در مناطق شمالی به میزان ۴ درجه رشد خواهد داشت، باشیم، افزود: پیش‌بینی ما این است که در روزهای آینده میزان مصرف به ۶۴ هزار مگاوات برسد و باید ۲ هزار مگاوات را نیروگاه‌هایی که خارج از مدار هستند تامین و اختلاف مصرف را پوشش دهیم، باضافه اینکه هماهنگ شده نیروگاه‌های برقابی را هم با حداکثر توان در مدار داشته باشیم تا ۲ هزار مگاوات افزایش که از سه‌شنبه به بعد خواهیم داشت، پوشش دهیم و مشکلی برای تامین مصرف‌کنندگان پیش نیاید. 

وی بیان داشت: چند روز گذشته با هماهنگی با صنایع بیشترین بارگیری را در بازه‌های زمانی ۲۴ تا ۸ صبح دارند، یعنی صنایع فولادی که ۲۳۰۰ مگاوات کاهش مصرف داده بودند شب‌ها تا ۳۸۰۰ مگاوات بارگیری کنند.

مقیم‌زاده تاکید کرد: انتظار این است که بخش‌های مختلف همراهی داشته باشند و با مدیریت مصرف صنایع و خانگی بدون تبعات از این روزها عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.