رئیس جمهور ترکیه درباره احتمال تروریستی بودن آتش‌سوزی‌ها گفت: چنانکه چنین ارتباطی را شناسایی کنیم که از هم اکنون نشانه‌هایی وجود دارد، به هر کجا هم برسد پیگیر بوده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

اردوغان: با کمک روسیه، ایران و اوکراین هواپیماهای آتش نشان خود را افزایش دادیم

قدس آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مهمانسرای خانه معلم مارماریس که شنبه شب انجام گرفت، در خصوص روند عملیات اطفای حریق در برخی مناطق جنگلی کشور گفت: تعداد هواپیماها (آتش‌نشان) را با حمایت کشورهای مختلف افزایش دادیم. بویژه با اعزام هواپیماهای آتش‌نشان از روسیه، ایران و اوکراین تعدادشان به 16 فروند رسید.

وی در ادامه درباره احتمال تروریستی بودن آتش‌سوزی‌ها تصریح کرد: چنانکه چنین ارتباطی را شناسایی کنیم که از هم اکنون نشانه‌هایی وجود دارد، به هر کجا هم برسد پیگیر بوده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه درباره اقداماتی که دولت ترکیه برای مهار این آتش‌سوزی‌ها انجام می‌دهد، گفت: ترکیه به سرعت آثار آتش‌سوزی را می‌زداید. اجازه نمی‌دهیم هیچ هموطنی سختی بکشد. ما از پس جبران هرگونه خسارتی به جز از دست دادن جان، بر می‌آییم.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت با 38 دستگاه آمبولانس و 175 پرسنل به هموطنان خدمات رسانی می‌کند. به جز دو نفر، تمامی مجروحان مرخص شده‌اند.

اردوغان همچنین تاکید کرد: همه اقدامات لازم برای تامین سرپناه، مواد غذایی، اقلام بهداشتی و سایر مایحتاج انجام شده است.

وی افزود: در آتش‌سوزی جنگل‌ها در مارماریس علاوه بر سیستم‌های هوایی، 1400 پرسنل، 80 دستگاه ماشین آب پاش، 35 تانکر، 31 دستگاه ماشین ساختمانی و 176 دستگاه خودرو خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد: در هر وجب از اراضی جنگلی سوخته نهال‌های بیشتری کاشته و وسعت جنگلی خود را بازخواهیم یافت.

اردوغان با بیان اینکه مناطقی که در آنها آتش‌سوزی رخ داده مطابق با معماری سنتی به علاوه همه زیرساختها احداث و تکمیل خواهد شد، گفت: مبلغ 50 میلیون لیر کمک هزینه برای رفع نیازهای فوری در مناطق آسیب دیده از آتش سوزی ارسال شده است.

وی همچنین درباره عملیات مهار آتش‌سوزی‌ گفت: 45 فروند بالگرد عملیات اطفای حریق را انجام می‌دهند. با 9 فروند بالگرد نیز به طور موثری در میدان حضور داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.