معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد : در تیر ۱۴۰۰، بیش از ۲ هزار و نهصد شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری دریافت و رسیدگی شده است.

گرانفروشی، نیمی از تخلفات اقتصادی استان در تیرماه ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ساعدی اظهار داشت: دریافت و رسیدگی به موقع گزارش ها و شکایت های مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می باشد و در تیرماه سال جاری، ۲ هزار و نهصدوسی و چهار گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری وناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.
وی افزود : از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۰ درصد، کم فروشی با ۱۲ درصد و عدم درج قیمت با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.
معاون سازمان صمت خاطرنشان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه و تره بار، مرغ و در بخش خدمات رستوران، تعمیرات خودرو و خدمات مشاورین املاک بوده است.
ساعدی ادامه داد: بازرسان پس در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۷۶۴ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۲۶ میلیارد تنظیم گردید وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.
وی تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان  انجام شده که در همین راستا ۳۵ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ده میلیارد ریال در تیرماه ۱۴۰۰ به آنان مسترد شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.