رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آمادگی انتقال تجارب به شورای ششم را داریم چرا که مشهد شهر بین‌المللی است و خدمت به توسعه آن باید فارغ از رویکردهای سیاسی باشد.

خدمت به توسعه شهر بین‌المللی مشهد باید فارغ از رویکردهای سیاسی باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اعضای شورای پنجم در چهار سال گذشته بی‌وقفه تلاش کردند و هزار و ۲۰۰ مصوبه در چهار سال گذشته داشتند که فقط هفت درصد آن مورد اعتراض کمیته تطبیق قرار گرفت و هشت دهم آن نیز ابطال شد، ۱۵۰ مصوبه هم در این دوره بیشتر از دوره چهارم داشتیم، این درحالی است که در دوره گذشته ۱۶ درصد مصوبات مورد اعتراض کمیته تطبیق بود.

وی ادامه داد: در کار شورایی اختلاف نظر وجود دارد اما در این دوره همکاران با درک شرایط مردم و شهر انسجام شورا را تا آخر حفظ کردند و این انسجام در کنار اختلاف نظر در طرح‌ها و لوایح همچنان وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مردم مشهد چهار سال قبل به ما اعتماد کردند و به لیست امید رای بالایی دادند، تلاش شد تا جایی که توان داریم به رغم شرایط سخت اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا، کار را پیش ببریم و در حوزه‌های مختلف فعالیتهای خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در چهار سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر اجرا شد که تنوع و تکثر آن در فضای شهر محسوس است، در حال حاضر نیز در حوزه خدمات شهری ۳۷ پروژه در حال اجراست که ۲۰ پروژه آن بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در حوزه عمران و حمل و نقل نیز ۱۷ پروژه در حال اجراست که هفت پروژه بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حیدری ادامه داد: در منطقه ثامن مشهد نیز پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) و اتصال تپه المحله به طبرسی آماده بهره برداری است، پروژه رودپارک نیز آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: مدار پویایی، تلاش و سازندگی در شهر متوقف نشده و ادامه دارد، مردم شایسته خدماتی بیشتر از این هستند و امیدواریم از نواقص گذشت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بدهی شهرداری در این دوره ۱۱ هزار میلیارد تومان است افزود: ۲ هزار میلیارد تومان آن کوتاه مدت و مابقی بلند مدت تا سال ۱۴۰۶ است و بخش عمده آن اوراق مشارکت می‌باشد و به بدهی بخش توسعه و عمران نمی توان عنوان بدهی اطلاق کرد.

وی ادامه داد: موضوع بدهی‌ها کاملا شفاف است، زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم بدهی به میزان چهار برابر درآمد نقدی شهرداری بود اما در حال حاضر بدهی که به دوره بعد منتقل می‌شود ۱.۴ برابر درآمد شهرداری است.

حیدری گفت: کارنامه موفق و قابل دفاع داریم و ظرفیتهایی نیز ایجاد شد و ۱۴ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های شهرداری آماده تبدیل شدن به منابع نقد است، در حوزه مطالبات دولت نیز از ۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبه شناسایی شده در سالهای ۹۷و ۹۸ مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اخذ شده و چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای سال ۹۹ شناسایی شده که امیدواریم با همسویی دولت و شورای ششم ، اعضای شورا بتوانند این مبلغ را وصول کنند.

وی افزود: از همه مدیران عالی استان، نماینده ولی فقیه، استاندار، اعضای شورای تامین، فرماندار مشهد و مدیران دستگاه‌های اجرایی که برای توسعه شهر کمک کردند تشکر می‌کنیم و برای منتخبان شورای ششم آرزوی موفقیت داریم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار ادامه داد: خبرنگاران مشهد طی چهار سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و امیدوارم با نگاه مستقل و آزاداندیشی در انجام رسالت خود موفق باشند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.