۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 763312

شهردار مشهد دستور تعطیلی بوستانهای این شهر را صادر کرد.

بوستان‌های مشهد بار دیگر تعطیل شدند

 به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت قرمز شهر و شرایط خاص فعلی از نظر درگیر شدن در موج پنجم این ویروس لازم است مدیران شهری با رعایت کامل موارد اعلام شده قبلی در بخشنامه های ارسالی گزارش روزانه وضعیت و اقدامات انجام شده را ارسال کنند.

وی افزود: بر این اساس رعایت مصوبات و دستورالعملهای ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله طرح هوشمند مدیریت، محدودیت ها و تعطیلی بوستانها، مراکز تفریحی، باغ وحش ها و شهربازی ها باید اجرا شود.

شهردار مشهد با تاکید بر اجرای پروتکلهای بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوسهای شهری، قطارشهری و تاکسی‌ها ادامه داد: اطلاع رسانی در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی نیز باید انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر ضدعفونی کامل محیط‌های اداری به صورت روزانه، از لغو تمامی مراسم، افتتاحیه ها و جلسات با بیش از ۱۵ نفر در فضای سربسته و ماموریتهای اداری غیرضروری خبر داد.

کلائی گفت: تمام موارد ابلاغی در دستورالعملهای ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا برای شرایط ویژه و قرمز باید به صورت دقیق اجرا شود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: تعداد بستری شدگان جدید کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته از مرز ۶۰۰ نفر گذشت که ۵۲۳ نفر از این تعداد مربوط به مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده که علاوه بر این کلانشهر ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیرپوشش دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۳۹۲ نفر از این تعداد در بخشهای مراقبت های ویژه تحت درمان می‌باشند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.