۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 763315

مدیراملاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران با اشاره به اینکه وقف مهدوی، لبیک وادای دِین مردم به امام زمان(عج) است گفت: یک بانوی ارمنی خانه اش را در یکی از استان ها برای مسجد مقدس جمکران وقف کرد.

یک زن ارمنی خانه ای را وقف جمکران کرد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل صبوری با بیان اینکه یکی از پشتوانه های مهم فعالیت های جریان ساز در امور فرهنگی، تبلیغی و عبادی اعتاب مقدس، مسئله موقوفات است، اظهار کرد: ترویج سنت حسنه وقف و استفاده از این ظرفیت است که همواره تاثیر و آثار فراوانی برای دنیای اسلام داشته و دارد.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران با رویکردهایی که در ارتباط با ملجایت عبادی ومرجعیت مهدوی درسند چشم انداز خود دارد، فعالیت جدیدی را در ارتباط با ترویج و جریان سازی این فرهنگ والا و اثرگذار در بین آحاد مردم جامعه آغاز کرده و با راه اندازی کارگروه موقوفات مهدوی، سعی دارد ضمن نشر فرهنگ وقف برای امام زمان علیه السلام زمینه ترغیب و مشارکت آحاد مردم را فراهم کند.

مدیراملاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران افزود: هدف اصلی مدیریت املاک و موقوفات مسجد مقدس جمکران لبیک به فرمان حضرت ولی عصر ارواحنافداه «قل للناس لیرغبوا الی هذا الموضع و یعزروه» در ارتباط با فراهم کردن بستر مناسبی برای ترغیب مردم به این مکان مقدس از طریق استفاده بهینه از املاک، اموال و تجهیزات، مستغلات و موقوفات این مکان مقدس و ترویج فرهنگ وقف مهدوی و توسعه ی موقوفات مهدوی به عنوان اصلی ترین منبع مالی پایدار برای مسجدمقدس جمکران است.

صبوری با اشاره به اینکه وقف مهدوی، لبیک وادای دِین مردم به امام زمان علیه السلام است گفت: قطعاً ترویج این نوع وقف می‌تواند نقش به سزایی در پدید آمدن جامعه منتظر و زمینه‌سازمهدوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه صداوسیما، جراید و فضای مجازی بهترین وسیله برای فرهنگ سازی وقف مهدوی درجامعه هستند ابراز کرد: یک خانم ارمنی که با برنامه های مهدوی از طریق برنامه های معارفی رادیو انس گرفته بود، خانه اش را در یکی از استان ها برای مسجد مقدس جمکران وقف کرد.

مدیر املاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران گفت: درحال حاضر جهت تسهیل درامکان مشارکت وقف توسط همه عاشقان و ارادتمندان به حضرت ولی عصر ارواحنافداه، طرح وقف مشارکتی جهت ساخت شبستان های مسجدمقدس جمکران را در دستور کار داریم تا هر کس با هر توان مالی بتواند در فهرست واقفان این مکان مقدس ثبت شود.

صبوری در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که مایلند در این طرح معنوی و جریان ساز مشارکت داشته باشند می توانند اطلاعات لازم را از طریق وب سایت رسمی مسجدمقدس جمکران به آدرس WWW. Jamkaran.ir ارسال کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.