نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مانع در مسیر رونق تولید در استان ها، تمرکز گرایی تصمیم گیری ها در تهران و فربه شدن نظام اداری است.

تمرکز  تصمیم گیری در تهران؛ بالاترین مانع رونق تولید در استان ها/ تعطیلی کارخانه ها و بیکاری جوانان در سال پشتیبانی از تولید

علی آذری در مورد تحقق شعار سال در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری به قدس آنلاین گفت: مانع زدایی و پشتیانی از تولید در این چهار ماه بسیار ضعیف در کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها بر موضوع اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال تاکید دارند، تصریح کرد: قوانین مختلف و پراکنده زیادی که مانع اشتغال و تولید هستند، وجود دارند که یکی از دلایل آن بزرگ شدن بدنه دولت است.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که می خواهند یک کسب و کار را اغاز کنند مراحل موازی و مختلفی را باید طی کنند که باعث ناامید شدن برخی از این افراد و منصرف شدن انها می شود، در شرایط فعلی به هر اداره ای مراجعه می کنید مواردی با رویکرد حمایت از تولید به صورت اطلاعیه و پوستر در معرض دید افراد قرار دارد، ولی در همان اداره برای شروع یک کسب و کار مانع تراشی های زیادی در مسیر دریافت مجوزها و فرایند اغاز کسب و کار می شود.

وی با بیان اینکه برخی از قوانین ما پشتوانه بیگانه ای با رویکرد ایجاد پسرفت در نظام اسلامی دارند،  ادامه داد: در شورای عالی اقتصادی که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد روسای سه قوه که دارای مسئولیت هستند باید بدون ترس و هراس از مجموعه ای با شجاعت، قوانینی که به کشور و رونق تولید آسیب وارد می کند را بیان کرده و خاتمه اجرای ان را اعلام کنند، نه اینکه آن را به مجلس ارجاع دهند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین موانع تولید ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی است و با اینکه همه در جریان این موضوع هستند، اما برای رفع آن چاره ای نمی اندیشند، ادامه داد: از طرفی یکی از موانع جدی دیگر در مسیر تولید، بدنه نظام اداری کشور است که بسیار بزرگ شده، به طوری که نظام اداری کشور ما با جمعیت ۸۰ میلیونی با کشوری نظیر چین با جمعیت بیش از ۱.۵ میلیارد نفر برابری می کند.

آذری ادامه داد: متاسفانه سرمایه گذاران زیادی وقتی در استان خراسان رضوی و شهرستان قوچان تمایل به اجرای یک طرح را نشان می دهند با موانع مختلفی مواجه می شوند که وضعیت مطلوبی برای اقتصاد جامعه نیست.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مورد مانع زدایی تولید در استان نیز گفت: منشائ بسیاری از موانع تولید به صورت کشوری است و یک مانع اصلی در این زمینه تاکید بر تمرکز تصمیم گیری برای استان ها از سوی تهران بوده که شناخت چندانی از ظرفیت های محلی استان ها ندارند.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی نیز مانع زدایی از تولید بسیار ضعیف است، ادامه داد: در سالی که با عنوان مانع زدایی و پشتیبانی از تولید نامگذاری شده، شاهد تعطیلی برخی کارخانه ها، تعدیل نیرو و بیکاری جوانان هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.