با حضور مسئولان استان خراسان رضوی از سایت گردشگری مجازی گناباد رونمایی شد.

رونمایی از سایت گردشگری مجازی گناباد

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار گناباد در این مراسم با اشاره به اهمیت سامانه گردشگری مجازی گناباد و ظرفیت‌های آن گفت: راه اندازی این سامانه، کار مشترکی از معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری و شهرداری گناباد و سازمان مردم نهاد سرای گناباد است.

حامد قربانی افزود: گناباد یکی از قدیمی ترین شهرستانهای خراسان رضوی است که ۸۴ سال قدمت اداری و ۲ هزار و ۵۰۰ سال تمدن منطقه ای دارد و قنات قصبه گناباد در سال ۱۳۹۵ ثبت جهانی شد که استفاده از فضای مجازی می تواند فرصتی برای شناساندن این شهرستان تاریخی به علاقه‌مندان این حوزه باشد.

وی ادامه داد: مشاغل و صاحبان صنایع مختلف در حوزه گردشگری فعالیت دارند که می توان در شرایط کنونی با بهره گیری از فضای مجازی و سایت گردشگری مجازی بستر جدید برای توسعه این مشاغل فراهم کرد و گناباد را الگوی مناسبی برای سایر شهرستانهای توسعه محور قرار داد.

فرماندار گناباد اظهار امیدواری کرد این شهرستان از طریق این سامانه گردشگری مجازی، جهانی تر شود و از این سامانه به عنوان یک فرصت برای کاهش تاثیر منفی کرونا بر حوزه گردشگری و مشاغل مرتبط با آن استفاده گردد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن، فضای مجازی برای کسب و کارها در اولویت قرار گرفته و باید برای فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با بخش گردشگری، فعالیت گسترده ای در این بستر انجام گیرد.

سیدحمید موسوی افزود: آنچه در مورد سایت گردشگری مجازی گناباد اهمیت ویژه دارد، گسترش اطلاع رسانی در باره آن با استفاده از ظرفیت های رسانه ای است تا بتوان موج خبری را در این زمینه ایجاد و شهرستان های دیگر خراسان رضوی را نیز وارد این بستر کرد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: این سامانه شاید نخستین نوع گردشگری مجازی در کشور باشد که ترکیبی از انواع تورهای مجازی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی محلی را گردآورده و برای مخاطب عرضه کرده است.

نرگس شالچیان افزود: با راه اندازی سامانه گردشگری مجازی گناباد، بستر ورود شهرستانها و استانداری به این سایت فراهم می شود تا بتوان نمای کلی از جاذبه های گردشگری خراسان رضوی و حتی استانهای دیگر را به نام افراد متولی روی سایت قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سوی تقسیم بندی گونه های مختلف گردشگری پیش برویم ادامه داد: سایت گردشگری مجازی گناباد گونه های مختلف گردشگری را برای افراد ترسیم کرده و هر فرد می تواند با ساخت یک کلیپ و صرف هزینه اندک، هر آنچه را در مورد ظرفیت گردشگری و کالای مورد نظر خود لازم می داند به صورت دیداری روی این سایت قرار دهد.

شهردار گناباد هم گفت: با توجه به وجود حدود ۱۰۸ هزار نفر از اهالی گناباد مقیم شهر مشهد، سازمان مردم نهاد "سرای گناباد" با هدف هماهنگی بین این جمعیت و انجام فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی حدود ۱۰ سال قبل در مشهد راه اندازی شد.

حمید زارع حسینی افزود: این سازمان مردم نهاد با همکاری شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد برنامه های فرهنگی مختلف از جمله "شب فرهنگی" در شب یلدا برگزار می کند که چهار تا پنج هزار نفر مدعو دارد و تاکنون برای پنج سال متوالی برگزار شده است.

وی ادامه داد: طرح "هفته های فرهنگی شهرستان ها" از دیگر برنامه های فرهنگی در مشهد بود که با شهرستان کلات آغاز شد، قرار بود در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۹، هفته فرهنگی گناباد در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد نیز گفت: سامانه گردشگری مجازی گناباد به مرور از نظر ظاهری و محتوایی غنی خواهد شد و درصدد تداوم این فعالیت هستیم تا فروشگاه های مجازی در آن راه اندازی و بخشهای صنعتی، کشاورزی و تجاری وارد این سامانه شوند.

حمید رضا مهدوی مقدم افزود: در این سامانه جاذبه های گردشگری، مشاهیر، هنرمندان صنایع دستی، تورهای مجازی از مراکز زیارتی و فرهنگی و هنری و کلیپ های زیبا از بخش های مختلف گناباد گنجانده شده و یکی از بخش های منحصر به فرد آن فروشگاه اینترنتی است که اصناف، بازاریان و تولیدکنندگان در این بستر می توانند محصولات خود را معرفی کرده و به فروش برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.