حجت الاسلام مظاهری سیف گفت: آنچه می تواند برای حل بسیاری از مشکلات فرهنگی نقش کلیدی داشته باشد معنویت است و این مهم در فرایند انقلاب اسلامی بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

معنویت، شاه کلید بحران فرهنگ در کشور

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی با توجه به نقش مهم معنویت در فرهنگ جامعه گفت: آنچه می تواند برای حل بسیاری از مشکلات فرهنگی نقش کلیدی داشته باشد معنویت است و این مهم در فرایند انقلاب اسلامی بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

 استاد حوزه با اشاره به سه مولفه عقلانیت، عدالت و معنویت در تبیین هندسه تمدن اسلامی بیان کرد: آنچه معنویت را مهم می کند آن است که نسبت به دو مقوله دیگر کمتر مورد بحث قرار گرفته است و حتی نمی دانیم معنویت را در کدام علم باید جستجو کرد و مسائل آن را باید از متخصصان کدام دانش پرسید.

وی با بیان معنویت به عنوان پیام انقلاب در فرمایشات امامین انقلاب ابراز داشت: معنویت شاخصه مهمی است که انقلاب را از سایر نظام های سیاسی دیگر و فرهنگ را از دیگر فرهنگ ها متمایز می کند.

رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی گفت: معنویت در کلام بزرگان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مطرح شده است و حتی در اسناد بالا دستی نظام نیز موجود است و در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و در سند تحول آموزش و پروش و به طور کلی در سیاست های کلی نظام آمده است.

در پایان حجت الاسلام مظاهری سیف با بیان لزوم تحقیق و پژوهش در مورد معنویت خاطرنشان کرد: تلقی بعضی از افراد این است که چون حکومت ما دینی است پس معنویت نیز به میزان کافی وجود دارد ولی در حقیقت خلاء معنویت حس می شود و معنویت های کاذب در حال رشد است لذا باید دانش لازم در این زمینه تولید شود و برنامه های آموزشی مناسبی در رابطه با معنویت پیش گرفته شود.

منبع: رسا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.