یک فعال کارگری خراسان رضوی گفت: طبق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری پرستارانی که در زمان سربازی در بیمارستان خدمت می کنند مشمول سخت و زیان آور می شوند.

بیمه سربازان مشغول در بیمارستان ها مشمول سخت و زیان آور می شود

احسان سهرابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری   پرستارانی که در زمان سربازی دربیمارستان خدمت می کنند مشمول سخت وزیان آور هستند .

وی افزود :   مدت سربازی برای بیمه شدگان با ضریب ۱ محاسبه می شود مشروط به اینکه میانگین  اعلامی ازسوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود . از این رو  با توجه دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورخه ۹۹/۱۲/۰۵ پرستارانی،که در زمان سربازی در محیط سخت وزیان آور نظیر بیمارستان ها  خدمت می کنند مشمول ضریب ۱/۵ می باشند .

وی با بیان اینکه طبق رای این دیوان همچنین ذخیره مرخصی مشمول تمام مزایایی است که به کارگر تعلق می گیرد، ادامه داد: همچنین در دادنامه بعدی که توسط هیات محترم دیوان عدالت اداری صادر شده است ابطال دستورالعمل شماره ۳ اداره کل تنظیم روابط  وزارت کارصورت گرفت در این دادنامه اعلام شده است مبنای محاسبه  ذخیره مرخصی کارگران  مزد آنها می باشد که در دادنامه وحدت رویه شماره ۸۶۱ تاکید نموده است که ذخیره مرخصی مشمول مزایای نقدی و غیر نقدی است ونمی توان اعلام نمود چون کارگر در مرخصی است حق ناهار ، ایاب ذهاب ...به وی  تعلق نمی گیرد.

سهرابی تصریح کرد: در این دادنامه صراحتا اعلام گردید مزایای پرداختی در ذخیره مرخصی مستلزم  حضور در محل کار نیست وآنچه کارفرما آنرا ملاک محاسبه قرار ندهد خلاف قانون  می باشد و دادنامه های مذکور برای کلیه مشمولین قانون لازم الاتباع است.  
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.