معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: متاسفانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم برگزاری کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان مجبور هستند از فضایی استفاده کنند که پیش از این از آن منع شده بودند، فضای بی در و پیکری که متاسفانه هیچ مدیریتی بر ان وجود ندارد.

عدم برگزاری کلاس های اوقات فراغت آسیب های جدی را برای دانش آموزان ایجاد می کند

حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی در توضیح وضعیت برگزاری کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان در ایام کرونا به قدس آنلاین گفت: از نگاه حوزه پرورشی اوقات فراغت فوق برنامه نیست، اگر نگوییم از اصل آموزش مهمتر است کمتر از آن‌هم‌نیست، ما برگزاری کلاس های اوقات فراغت را به عنوان یک‌اقدام ثانوی می دانیم.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته هم که اولین سال شیوع این بیماری بود برنامه اوقات فراغت را در آموزش و پرورش به صورت مجازی برای دانش آموزان متقضای برگزار کرده بودیم، امسال هم در همان روزهای اول در پی تفاهمی با مجموعه نهادهایی که درحوزه دانش اموزی مانند اداره قران استان قدس، کانون پرورش فکری، نهاد کتابخانه ها، بسیج دانش اموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی شهرداری و...فعالیت دارند دعوت به عمل آوردیم و طی هم افزایی های صورت گرفته اعلام امادگی کردیم، مراکز و کانون هایی که برنامه اوقات فراغت دارند در شاد اطلاع رسانی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال که آیا اماری از تعداد دانش آموزانی که در این سامانه ثبت نام کرده و از کلاس ها استفاده کرده اند دارید؟، گفت:  مجموعه کانون های معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش  ۹۱ کانون هستند که در سامانه شاد اعلام آمادگی و شرکت کرده اند و دانش آموزان می توانند با ثبت نام در این سامانه از این کلاس ها استفاده کنند. در مجموع تا کنون هزار و 53 پایگاه برای اجرای طرح اوقات فراغت وجود دارد که تاکنون تقریبا ۱۰۰ هزار دانش آموز از این پایگاه به صورت رایگان استفاده کرده اند.

شادکام اضافه کرد: ما امسال درحوزه اوقات فراغت دو رویکرد ویژه را در سه بخش مد نظر داشته و داریم، یکی وجه رقابتی و دیگری مزیت ویژه استان خراسان رضوی که همانا وجود حرم‌مطهر و شهر زیارتی مشهد بوده، همان طور که گفتم این کلاس ها در سه محور شناخت امام رضا(ع)، اشنایی با معارف ایشانو البته زیارت برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که عدم برگزاری این کلاس ها چه آسیب هایی را می تواند برای دانش آموزان داشته باشد؟، گفت: متاسفانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم برگزاری کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان مجبور هستند از فضایی استفاده کنند که پیش از این از آن منع شده بودند فضای بی در و پیکری که متاسفانه هیچ مدیریتی بر ان وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: این کلاس ها کارکردش نسبت به گذشته تغییر کردهاست چون به دلیل مجازی بودنشان تحرک‌شاگردان کم‌شده، از طرفی مدت حضور درمنزل و ارتباطات بیش از حد با خانواده که ممکن است فضای چالشی و تنشی ایجاد کند و... همه مزید بر علت شده و مشکلات زیاد ارا به همراه اورده است باهمه این محدودیت ها و مشکلات، ولی با هم نمی شود به کناری نشست و هیچ فعالیتی در جوزه پرورش دانش آموزان نداشته باشیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.