معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اعلام برگزیدگان استان در پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور خبر داد.

برگزیدگان خراسانی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر  با اشاره به معرفی برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور، اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در حالی به کار خود پایان داد که به دلیل شیوع ویروس کرونا باشگاه‌های کتابخوانی فرصت‌های دور هم جمع شدن را تا حد زیادی از دست دادند اما با خلاقیت کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و تسهیل‌گران این باشگاه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی جدید از اوقات فراغت اجباری ایجاد شده به عنوان فرصتی برای کتابخوانی استفاده کردند و به فعالیت‌های موثر در این حوزه پرداختند.

وی ادامه داد: در این دوره در حد امکان همه ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی به کار گرفته شد تا اعضای باشگاه‌ها بتوانند این رویداد فرهنگی را پیش برده، با یکدیگر کتاب بخوانند و از تجربیات هم و حتی اساتید و اهل قلم استان‌های دیگر نیز بهره ببرند.

تحفه‌گر با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین دوره‎ جام باشگاه‎‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، تصریح کرد: با برگزاری این مراسم برگزیدگان و شایستگان تقدیر این جشنواره در ۱۱ بخش نامه به نویسنده، فیلم کوتاه، باشگاه منتخب، تسهیلگران منتخب، مدارس فعال، نویسندگان منتخب، کتابفروشی‌های فعال، کتابخانه‌های فعال، باشگاه‌های مهدکودک فعال، رابطان فعال استانی و مدیران فعال انتخاب و معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره در پنج بخش، هفت برگزیده و قابل تقدیر از خراسان رضوی انتخاب و معرفی شدند.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بخش باشگاه‌های کتابخوانی «باشگاه کفشدوزک» به تسهیلگری خدیجه پورگل محمدی از تربت جام به عنوان برگزیده و باشگاه کتابخوانی «عشق و اندیشه» به تسهیلگری خدیجه زمانیان از نیشابور به عنوان برگزیده انتخاب شدند. همچنین در بخش نامه به نویسندگان نازیلا خسروی عضو باشگاه «انیس کنج تنهایی» از زبرخان به عنوان برگزیده انتخاب شد.

وی با اشاره به برگزیدگان استان در بخش فیلم، گفت: آرمیتا عبدیان عضو باشگاه «شکوفه‌های فرهنگ» از تربت حیدریه به عنوان قابل تقدیر و روژان طبیعی عضو باشگاه «شقایق» از نیشابور به عنوان قابل تقدیر انتخاب شدند. در بخش مدیران فعال ادارات نیز  علیرضا سیدآبادی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور و زبرخان به عنوان مدیر فعال انتخاب شد. 

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: در بخش رابطان فعال استانی زهرا صفاری مسئول دبیرخانه ترویج کتابخوانی استان به عنوان رابط فعال انتخاب و معرفی شد.

وی با تقدیر از برگزیدگان استان، اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف اعم از روستاها، شهرهای دیگر علاوه بر کلان‌شهرها و بهره گیری از پتانسیل بالای استان خراسان رضوی بتوانیم جامعه کودک و نوجوان را در امر کتابخوانی مورد توجه قرار داده و زمینه ترویج این فرهنگ والا را در جامعه بیش از پیش فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.