مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: متاسفانه در یکسال گذشته با توجه به مجازی برگزار شدن کلاس های درس دانش آموزی شاهد آسیب های زیادی به مدارس، سیستم‌ آموزشی و خانواده ها بودیم. به همین دلیل برخی از شاگردان وخانواده ها اصرار دارند که کلاس های درس در مهر ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار شود.

بازگشایی مدارس قطعی نیست

تکتم بهاردوست

با وجود اینکه ایران اسلامی و بخصوص خراسان رضوی و مشهد مقدس همچنان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کند، وزارت آموزش و پرورش همچنان اصرار دارد که مدارس کشور از جمله مشهد برای مهر ۱۴۰۰ بازگشایی شود چرا که بر این باور است تعطیلی مدارس موجب شده است آموزش تحت‌الشعاع قرار گیرد و برخی دانش‌آموزان از درس عقب بیفتند. ولی سئوال اینجا است که آیا با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا و در پی آن نگرانی هایی که در خصوص شیوع پیک ششم وجود دارد، بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰ منطقی است؟ در این خصوص قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین توضیح داد: بازگشایی مدارس در مهر سال جاری منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا خواهد بود. ما امیدواریم که شرایط به شکلی پیش برود که باواکسیناسیون همگانی و قطع زنجیره ی انتقال به صورت حضوری در خدمت دانش آموزان باشیم و دانش آموزان بتوانند با حضور فیزیکی در مدارس مانند گذشته بهره ببرند و کلاس ها را حضوری برگزار کنیم.

وی افزود: متاسفانه در یکسال گذشته با توجه به مجازی برگزار شدن کلاس های درس دانش آموزی شاهد آسیب های زیادی به مدارس، سیستم‌آموزشی  و خانواده ها بودیم. به همین دلیل برخی از شاگردان  وخانواده ها اصرار دارند که کلاس های درس در مهر ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار شود. این امر منوط به انجام واکسیناسیون و صد البته رعایت پروتکل های بهداشتی در سطوح مختلف آموزشی است.

خدابنده اضافه کرد: به هر شکل هنوز بازگشایی مدارس قطعی نیست و در این راستا سه  سناریو پیش بینی شده است. ابتدا اینکه مدارس نیمه حضوری و مجازی باشند به مانند سال گذشته که مدتی به این شکل برگزار میشد. مورد بعدی اینکه کلاس ها  به صورت کاملا حضوری برگزار شود که البته این داستان  درصورتیکه واکسیناسیون کامل انجام شود و ستاد ملی کرونا این‌مجوز را بدهد اجرایی خواهد شد و سناریوی سوم اینکه شرایط به همین صورت باشد و آموزش غیر حضوری و بصورت ارتباط با شبکه شاد صورت بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال که تا کنون چه تعداد از دانش آموزان موفق به ثبت نام کتب درسی شده اند و قیمت کتب درسی امسال نسبت به سال گذشته چه میزان افزایش داشته است گفت: فرایند ثبت نام کماکان در حال انجام است و اینکه چه تعداد از دانش آموزان موفق به ثبت نام شده اند مطمئنا در روزهای پایانی قطعی خواهد شد ولی بجز پایه اول ابتدایی  متوسطه اول و دوم‌، هنوز ثبت نام در حال انجام است. در مجموع و با توجه به آمار موجود، ثبت نام کتب درسی در میان پایه ها، بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.  قیمت کتاب نیز امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.