استاندار خراسان رضوی در پیامی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: خانواده بستر شکل‌گیری رفتارهای انسان، مهمترین و اولین منبع یادگیری و تعیین کننده مسیر زندگی افراد، دارای اهمیت فراوان بوده و اثرگذارترین نهاد در جامعه است.

خانواده اثرگذارترین نهاد در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، در پیام محمدصادق معتمدیان آمده است: جایگاه و منزلت خانواده و تکریم بزرگان و سالمندان در تعالیم دینی و دین مبین اسلام چنان حائز اهمیت می‌باشد که "آیه هل أتی" در شأن آن نازل و بر اهمیت این رکن اساسی تاکید شده است.

این پیام می‌افزاید: ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره انسان و آیه هل أتی در مقام اهل بیت مطهر پیامبر (ص) در تاریخ رسمی کشور به عنوان "روز خانواده و تکریم بازنشستگان" نامگذاری شده تا ضمن یادآوری نقش بسزای خانواده و رکن اصلی آن یعنی سالمندان به عنوان سرمایه‌های معنوی جامعه، گامی در جهت شکوفایی، نشاط، سلامت روانی و حیات این رکن برجسته از نهاد اجتماعی برداریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: بازنشستگان مملو از تجارب ارزنده، تلاش‌های بی‌شائبه و عمر گرانمایه‌ای هستند که در سالیان خدمت، خویش را وقف مرز و بوم و جامعه کرده‌اند، به حکم ادب و قدرشناسی و عمل به وصایای ائمه اطهار (ع) که بر تکریم نهاد خانواده و عزت سالمندان تاکید داشته‌اند، گرامیشان می‌داریم و در محضر این قشر ارزشمند و بابرکت سر خضوع فرود می‌آوریم.  

وی افزود: امید آن دارم که در سایه کرامت و لطف خورشید خراسان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همواره از برکات وجودی و حضور ارزشمند عزیزان بازنشسته، بهره‌ور و بهره‌مند باشیم و از خدای متعال برای همه بزرگواران تندرستی، عاقبت بخیری و طول عمر باعزت مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.