طلای گرایی در فرنگی همان طلایی بود که کاروان ایران در المپیک برای نفس تازه کردن و انرژی گرفتن لازم داشت. طلای تر و تمیزی که نشان از قدرت ایران در قهرمانی و پهلوانی کشتی دنیا داشت.

میدان‌داری  پهلوانان

شاگرد بنا بدون حرف و حدیث و بسیار با تکنیک بالای سکوی قهرمانی المپیک رفت تا خستگی را از تن خانواده کشتی ایران که زیر فشار بودند، درآورد. به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با هدایت محمد بنا و با پنج ملی‌پوش عازم توکیو شده بود با یک مدال طلای محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.محمدعلی گرایی در ۷۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی رسیدند و علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفت. پیش از این جواد فروغی نخستین مدال طلای کاروان ورزش ایران را در رشته تیراندازی به ارمغان آورده بود.

گرایی: به رؤیای قهرمانی در المپیک رسیدم

حمیدرضا گرایی پس از قهرمانی در وزن ۶٧ کیلوگرم گفت: از دوران نوجوانی رؤیای کسب مدال المپیک را داشتم و اکنون احساس خوشحالی می‌کنم که به آن رسیدم. وی درباره اینکه یک سال پیش قول کسب مدال در المپیک را داده بود، خاطرنشان کرد: آن زمان هنوز دوبنده تیم ملی را بدست نیاورده بودم. من هدف دو ساله داشتم و به آن رسیدم. گرایی درباره رقابت با نمایندگان سایر کشورها و مشکل داوری در این رقابت‌ها عنوان کرد: وزن ۶٧ کیلو سخت‌ترین وزن مسابقات بود و ۷-۶ قهرمان در این وزن بودند که خدا را شکر همه را شکست دادم.

شاه کشتی در فینال

 این در حالی بود که دیروز به موازات این طلای ارزشمند حسن یزدانی در کشتی آزاد طلایی کشتی گرفت و به فینال رسید. جایی که امروز باید با حریف بد بدن خود یعنی تیلور پنجه در پنجه شود. انتقام و طلا. این هدف شاه کشتی جهان است. فینال دسته ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک یکی از تماشایی ترین رویدادهای توکیو ۲۰۲۰ خواهد بود. مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در این مرحله می تواند یکی از تاریخی ترین کشتی‌های المپیک باشد؛ جایی که دو کشتی گیر از ایران و آمریکا در اوج آمادگی و تجربه، هدفی جز طلا را دنبال نمی کنند و برای کسب آن از قدرت و مهارت کافی برخوردارند. مقایسه ورزشکار برتر از میان این دو کار سختی است، درست مثل مقایسه بی نتیجه مسی و رونالدو! یزدانی چندی پیش تا کسب طلای المپیک با فضای مجازی خداحافظی کرد اما تیلور بارها در فضای مجازی کری های سنگینی خواند و برای یزدانی نوشت: «چه کسی برای راند سوم آماده است؟».به طور حتم طلای یزدانی شیرینی طلای گرایی را برای ما صدچندان خواهد کرد. حسن یزدانی در صورت کسب دومین مدال طلای المپیک به عنوان پرافتخارترین چهره تاریخ کشتی ایران می‌رسد.

پیش از این رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران با شکست مقابل زائور اوگویف دارنده دو طلای جهان از رسیدن به فینال بازماند. اطری برای کسب مدال برنز بعد از ظهر امروز به روی تشک می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.