کتاب صوتی «جشن حنابندان»، اثر محمدحسین قدمی، به کوشش سوره مهر الکترونیک با صدای ایوب آقاخانی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتابی که رهبر انقلاب کلمات آن را «نورانی» توصیف کردند

به گزارش قدس آنلاین، کتاب صوتی «جشن حنابندان»، نوشته محمدحسین قدمی، با صدای ایوب آقاخانی منتشر شد که از کتابخوان اختصاصی سوره مهر، سایت «سماوا» و «فیدیبو» قابل دریافت است. نویسنده در «جشن حنابندان» گزارش‌هایی را از وضعیت جبهه‌های جنگ و حاشیه‌های میدان نبرد ارائه کرده است.

این اثر شامل دو گزارش از خاطرات عملیات کربلای ۵ و بیت‌المقدس ۴ است. گزارش اول کتاب در طول عملیات کربلای ۵ نوشته شده و گزارش دوم آن، که مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۴ و در مناطق غربی کشور و بخشی از خاک عراق است، به سفارش شهید سیدمرتضی آوینی و برای مجموعه «روایت فتح» نوشته شده است.

قدمی درباره چگونگی شکل‌گیری این اثر می‌گوید: «سال ۱۳۶۵ مسئول صفحه جبهه و جنگ روزنامه «صبح آزادگان» بودم. تشویق و ترغیب دوستان نویسنده، مرا وادار به نوشتن خاطرات و گزارش‌های مستمر کرد تا جایی که توسط این نوشته‌ها با شهید مرتضی آوینی آشنا شدم و به سفارش ایشان این مطالب در قالب کتاب «جشن حنابندان» در سال ۱۳۶۸ به چاپ اول رسید. کار را از خانه، مدرسه، مسجد و محل کار شروع کردیم. زندگی با آنان را در پادگان‌ها، رزم‌های شبانه، لحضات تنهایی و راهپیمایی‌های روزانه در سرما و سختی و در غم و شادی بررسی کردیم که حاصل کار در غالب کتاب جشن حنابندان آورده شده و از آن فیلم مستند چهار قسمتی «دسته ایمان» تولید و در برنامه‌های روایت فتح پخش شد

مقام معظم رهبری در تقریظی بر این کتاب نوشته‌اند: «روز و شبی چند در لحظه‌های پیش از خواب، در فضائی عطرآگین و مصف‌ّا و در معراج شور و حالی که سطور و کلمات نورانی این کتاب به خواننده خود عطا می‌کند، سیر کردم و خدا را سپاس گفتم، هم بر آن قطره عشقی که در جان این نویسنده افکنده و چنین زلال‌ اندیشه و ذوقی را بر قلم او جاری ساخته است، و هم بر آن دست قدرتی که نقشی چنان بدیع و یکتا بر صفحه تاریخ معاصر پدید آورده و صحنه‌هائی که افسانه‌وار از ذهن و چشم بشر این روزگار بیگانه است، در واقعیت زندگی این نسل از ملت ایران نقش زده است... له الحمد حمد الحامدین ابدا الابدین

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.