عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: به دلیل چالش‌های بسیار اقتصاد ایران حساسیت کار نمایندگان مجلس بالا می‌رود لذا هر تأییدی باید بر حسب کارشناسی، کارآمدی و تجربه و تخصص باشد چرا که اگر قرار باشد وزرایی به وزارتخانه‌ها فرستاده شوند که کاربلد نباشند، انجام نشدن چنین تأییدی بهتر از تأیید فوری است.

مجلس در موضوع رأی اعتماد به دولت سیزدهم حساسیت خاص به خرج دهد/بهبودی اقتصاد کشور نیازمند مدیران کارآمد است

مرتضی عزتی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با قدس آنلاین درخصوص وظیفه مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت اعضای کابینه پیشنهادی گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب خواستار تشکیل هر چه زودتر کابینه آقای رئیسی شدند و قطعاً رئیس جمهور نیز این موضوع را به عنوان مطالبه رهبری انجام می‌دهد انتظار می‌رود علی رغم اینکه آقای رئیسی افراد کارشناس و با صلاحیتی را برای اداره وزارتخانه‌های خود انتخاب کند، مجلس نیز در این موضوع حساسیت خاص به خرج دهد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: مجلس و دولت باید متوجه حساسیت فرستادن وزرا به وزارتخانه‌ها باشند، چرا که وضعیت اقتصادی کشور بسیار نابسامان وحساس است، ضمن اینکه دستور به تشکیل هر چه سریع تر کابینه به معنی عدم توجه به صلاحیت‌ها  و برخورداری از تخصص‌های لازم برای یک وزیر نیست چرا که اگر به دلیل تشکیل سریع هیئت دولت به موارد مهم تخصص و کارآمد بودن وزیر توجه چندانی نشود قطعاً دولت و مجلس نتوانسته‌اند به خوبی مطالبه رهبری که ساماندهی به اقتصاد است را برآورده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در این باره گفت: بنابراین اتفاقاً به دلیل چالش های بسیار اقتصاد ایران حساسیت کار نمایندگان مجلس بالا می‌رود لذا هر تأییدی باید بر حسب کارشناسی، کارآمدی و تجربه و تخصص باشد چرا که اگر قرار باشد وزرایی به وزارتخانه‌ها فرستاده شوند که کاربلد نباشند انجام نشدن چنین تأییدی بهتر از تأیید فوری است.

مرتضی عزتی استاد اقتصاد در این باره خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی امروز ایران در بدترین شرایط ممکن قرار دارد لذا برای بهتر شدن و سلامت اقتصاد باید درمان‌های خوبی مثل مدیران کارآمد و انتخاب‌های درست را صورت داد. مجلس باید وزرایی را تایید کند که ضمن اینکه افراد کارآمد و با صلاحیت هستند از نظر علمی و تجربی صلاحیت آنها برای اداره وزارتخانه‌های اقتصادی تأیید شده باشد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطر نشان کرد: اگر ملاک مورد نظر دولت و مجلس فقط و فقط تشکیل سریع کابینه بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های مورد نظر برای هر وزارتخانه و وزیری باشد این کار انجام نشود عواید آن برای اقتصاد و برای مردم درست تر است. به هر حال انتظار داریم وزرای کارآمد با صلاحیت هر چه زودتر تأیید شوند اما وزرایی که در صلاحیت وتخصص و پیشینه مدیریتی آنها شک و شبهه‌ای وجود دارد نباید تعجیلی به خرج داد، بلکه تا زمانی که افراد کارشناس و متخصصی به مجلس معرفی شود دست نگاه داشت چرا که خسارت این موضوع از خسارت ورود افراد غیر متخصص و نابلد به وزارتخانه‌ها کمتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.