نخستین سایت اهداف پروازی هیأت تیراندازی خراسان رضوی با حضور مسؤولان فدراسیون و جواد فروغی قهرمان المپیک در رشته تیراندازی به بهره‌برداری رسید.

 بهره‌برداری از سایت اهداف پروازی هیأت تیراندازی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، نخستین سایت اهداف پروازی هیأت تیراندازی خراسان رضوی با حضور مسؤولان فدراسیون و جواد فروغی قهرمان المپیک در رشته تیراندازی به بهره‌برداری رسید.

رئیس هیأت تیراندازی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه این سایت در حال حاضر با هفت جایگاه کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا ۱۵ جایگاه سایت را ارتقا دهیم.

غلامحسین نقدیان با اشاره به همجواری سایت افتتاح شده با مجموعه سوارکاری فردوسی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این سایت هزینه شده است، ۵۰ تیرانداز در رشته اهداف پروازی استان فعال هستند که ۲۰ نفر از آن‌ها این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در حاشیه بهره‌برداری از این سایت اظهار کرد: درخواست‌ها برای راه اندازی مجموعه سالن تیراندازی و سایت اهداف پروازی در کشور زیاد است و امیدواریم با کمک وزارت ورزش بتوانیم جوانان را ساماندهی کنیم.

علی دادگر افزود: آمادگی داریم به مجموعه‌های خصوصی و دولتی در هر کدام از استان‌ها و شهرستان‌ها که بخواهند سایت اهداف پروازی راه‌اندازی کنند یک تفنگ دولول هدیه کنیم.

وی درباره وضعیت خراسان رضوی در رشته تیراندازی ادامه داد: این استان در رشته تفنگ و تپانچه خوب عمل کرده و قهرمانانی هم دارد اما در رشته اهداف پروازی نیازمند کار بیشتر و زیرساخت است که امروز قدم نخست آن آغاز شده است.

قهرمان المپیک در رشته تیراندازی هم در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال مربیگری نیستم و به عنوان تیرانداز می‌خواهم فعالیت خود را ادامه دهم.

جواد فروغی ادامه داد: پیش از اعزام به المپیک توکیو قصد داشتم حتی با یک پرواز برای چند ساعت هم که شده به زیارت امام رضا(ع) بیایم، اما به دلیل رعایت شرایط قرنطینه و حفظ سلامتی‌ خودم و سایر ورزشکاران این امکان برایم فراهم نشد.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانم به عنوان یک ورزشکار همواره خادم امام رضا(ع) باشم و آبروداری کنم، پیراهن و چفیه‌ای که در لحظه قهرمانی و اهدای مدال همراهم بود را به آستان قدس رضوی اهدا کردم تا در موزه آستان قدس رضوی قرار گیرد.

این قهرمان المپیک با اشاره به تغییر نگاه‌ مردم ایران به رشته تیراندازی خاطرنشان کرد: تپانچه ایران رشته‌ای بود که در هیچ یکی از مسابقات المپیک حتی فینالیست هم نداشت، حضور در فینال این رشته برای ایران امتیاز محسوب می‌شد، در این دوره نه تنها در فینال حضور یافتیم، بلکه به لطف خدا در نخستین روزهای المپیک توکیو توانستیم به خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک دست یابیم.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.