مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اوضاع بحرانی این شهرستان و شیوع گسترده ویروس کرونا گفت: گنجایش بیمارستان ۱۰۴ تختخوابی شهید مدرس این شهر تکمیل‌شده به‌طوری‌که هم‌اینک هیچ تخت خالی در این بیمارستان وجود ندارد.

گنجایش بیمارستان شهید مدرس کاشمر تکمیل شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد یزدانی  افزود: در حال حاضر تعداد مبتلایان شناسایی‌ شده روزانه در این شهرستان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر رسیده است و اگرچه طی چند ماه گذشته نتیجه تست ۵۰ درصد کسانی که آزمایش کرونا می‌دادند مثبت بود اما طی هفته اخیر این آمار به ۷۲ درصد افزایش‌ یافته است.

وی با بیان این که در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهترین و ایمن‌ترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به کروناست ادامه داد: متاسفانه اما شاهد هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی‌زنند، به سفر می‌روند و در تجمعات شرکت کرده و مهمانی و عروسی برگزار می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: میزان پایبندی شهروندان کاشمری به شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه در سطح شهرستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

یزدانی افزود: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از ۲۵ هزار و ۷۸۴ نفر بیمار بستری و سرپایی نمونه گرفته‌ شده نتیجه تست هفت هزار و ۶۲۶ نفر مثبت شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن کاشمر در شرایط بحرانی ادامه داد: تاکنون ۲۰ درصد از جمعیت شهرستان کاشمر معادل ۳۹ هزار و ۳۷۵ نفر واکسن کرونا تزریق کرده اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۰ نفر نوبت اول و ۶ هزار و ۳۲۵ نفر نوبت دوم واکسن را زده‌اند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.