معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود سیر فزاینده تعداد مبتلایان هنوز این استان به قله موج پنجم کرونا نرسیده است.

خراسان رضوی هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند.
وی تعداد بستری های جدید کرونا  در بیمارستانهای استان خراسان رضوی را ۶۶۸ نفر در روز  عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۵۲۷ نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر شهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش دارد.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۴۶۴ بیمار بد حال کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.
قلیان افزود: ۸۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این شهر بستری هستند و با کمال تاسف تعداد مرگهای ناشی از کرونا در این شهر فراتر از ۵۰ تن در روز است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۸۰ درصد شهرستانهای خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.   

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به روزی بیش از ۶۶۰ نفر در روز افزایش یافته است.
هم اکنون ۲۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، یک  شهرستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستانها  در وضعیت نارنجی قرار دارند.
۲۹ استان کشور نیز درگیر ویروس کرونا دلتا هستند ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید ۱۹ جان ۹۳ هزار و ۸۶ تن را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  
همچنین چهار میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.   
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۰۱ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۳۳۵ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و  ۲۸۴ هزار و ۳۸۷ تن را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۸۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۶۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۳۶ میلیون و ۳۰۱ هزار ۷۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۱ هزار و ۸۷۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد. ‌

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.