سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در پی افزایش دما، نیاز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد خواهد داشت.

مصرف برق در هفته پیش رو افزایش می یابد/ قطع برق عامل کمبود سرم نبوده است

به گزارش قدس آنلاین مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به میزان مصرف برق در هفته پیش رو گفت: این هفته روزهای پرمصرفی را داریم و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته پیش رو در سراسر کشور و رسیدن به میانگین دمای ۳۸ درجه، صنعت برق با افزایش نیاز مصرف از سوی مشترکان روبه‌رو خواهد شد.

او ادامه داد: در پی افزایش دما، نیاز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد خواهد داشت که از این مقدار فقط ۵۴ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های کشور قابل تامین خواهد بود. سخنگوی صنعت برق در پایان گفت: برای جبران کمبود ۱۰ هزار مگاواتی، در کنار برنامه‌های مدیریت مصرف، همچنان نیازمند همکاری مشترکان عمده، صنعتی و خانگی هستیم.

وی همچنین در خصوص برخی خبرهای منتشر شده  مبنی بر اینکه  قطعی برق عامل کمبود سرم در بازار داخلی است، گفت: این خبر اساسا از پایه بی اساس است.

او ادامه داد: در حال حاضر ما تا به امروز هیچگونه قطعی برقی نه تنها در تهران بلکه در هیچ کجای کشور نداشته‌ایم، اما برخی این عامل را به نبود برق مرتبط می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور در پایان تصریح کرد: ما با صنایعی که قرداد داشته باشیم، برق آنان را محدود می‌کنیم، اما تا امروز با سرم سازی هیچ قراردادی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.