۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 763910

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: به دنبال پیش‌بینی افزایش دمای هوا از سوی سازمان هواشناسی احتمال دارد مصرف برق بیش از چهار هزار مگاوات افزایش یابد.

احتمال افزایش ۴ هزار مگاواتی مصرف برق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، این شرکت اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشانگر افزایش دمای هوا در هفته جاری است، به طوری که در این هفته میانگین دمای کشور  ۲ درجه نسبت به هفته پیش افزایش خواهد یافت. 

از آنجایی که  هر یک درجه افزایش دمای هوا، باعث بالا رفتن حدود ۲ هزار مگاواتی مصرف برق می شود، در هفته جاری انتظار افزایش ۴ هزار مگاواتی مصرف برق به دلیل تغییرات دمایی، دور از انتظار نیست. همچنین با توجه به همراهی صنایع در روزهای گرم گذشته، هم اکنون این گروه از مشترکان نیز خواستار رفع محدودیت‌های برقی هستند که این عامل نیز فشار مضاعفی به شبکه برق وارد خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به همین دلیل و با عنایت به این که میزان تولید برق نسبت به هفته های گذشته تغییری نکرده است، از همه مشترکان به ویژه در بخش های خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.