فرماندار خواف گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا اضطراری است و هرگونه عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی تعداد بیماران مبتلا و فوتی های ناشی از این ویروس را افزایش می‌دهد.

 وضعیت خواف از نظر شیوع کرونا اضطراری است

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی  افزود: با توجه به موج پنجم شیوع کرونا و قدرت سرایت و انتقال بسیار سویه دلتای این ویروس، هرگونه عادی انگاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی این شهرستان را در وضعیت بسیار خطرناک قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مردم باید نکات بهداشتی و استفاده از ماسک را بیشتر از قبل رعایت کنند در غیر این صورت وضعیت شهرستان به حالت بحران می‌رسد و کادر درمان با کمبود امکانات پزشکی مواجه می شوند.

فرماندار خواف به تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان از نارنجی به قرمز اشاره کرد و گفت: خواف به دلیل موقعیت جغرافیایی، همجواری با کشور افغانستان و رفت و آمد افراد غیربومی وضعیت حساس از نظر انتقال ویروس دارد. 

وی افزود: نتیجه آزمایش کرونای ۱۰۰ بیمار مراجعه کننده به بیمارستان و مراکز درمانی خواف از ابتدای امسال تاکنون مثبت اعلام شده که بستری و تحت درمان  قرار گرفتند.

سنجرانی ادامه داد: در این مدت پنج نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: ۹ هزار نفر از گروههای هدف شامل سالمندان، میانسالان، شهروندان دچار بیماریهای زمینه‌ای، شاغلان در مشاغل خاص و مراکز تجمع و کادر بهداشت و درمان این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.