مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌ها بر اساس انچه ستاد ملی کرونا ابلاغ کرده ‌اند، توزیع اقلام بهداشتی در جلسات و کنترل شرایط بهداشتی برای حفظ سلامت مردم، جلسات عزاداری از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است.

 حفظ سلامتی مردم، خط قرمز هیئات مذهبی در آستانه ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، محسن صابر اظهار کرد: با توجه به اینکه هیئت عزای محرم تعطیل‌بردار نیست و از طرفی شرایط جدید جامعه و مسائل کرونایی محدودیت‌هایی را به وجود اورده، با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، اجرای شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا بر ما واجب است.

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید رعایت شوند، بیان کرد: تلاشمان بر این است همه ذاکرین آل الله و شاعرین و هیئات مذهبی با رعایت کامل و صددرصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی بتوانیم مراسمی را در تراز انقلاب اسلامی و آقا امام حسین(ع) با استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیری که در محرم داریم، برگزار کنیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما اجرای نهضت کمک مومنانه است که امری خداپسندانه است و توسط جهادگران بسیج از قبل شروع شده است؛ در ماه مبارک رمضان و دهه کرامت شاهد خلق صحنه‌های باشکوهی از مداحان بسیجی، مدیران هیئات مذهبی و خیرین در دستگیری از نیازمندان و محرومین جامعه بودیم، در ماه محرم هم با تمام ظرفیت‌ها این نهضت کمک مومنانه را با همکاری آحاد مردم پیش خواهیم برد.

صابر از لزوم امیدافرینی در میان مردم گفت و تشریح کرد: ماموریت ما در ماه محرم بر اساس تدابیری که رهبری داشتند و مطالباتی که در جامعه ستایشگران و مداحان وجود دارد، این است که با استفاده از تریبون‌های ستایشگری امیدافرینی و گسترش خودباوری را در سطح جامعه داشته باشیم و طی هم افزایی‌هایی که با نهادها، تشکل‌ها و خیرین شده، درصدد این که یک بسته خوبی را در جمیع جهات برای مردم تهیه کنیم.

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی گفت: ما سه کار شاخص را در دستورکار کانون‌ها و دفاترمان در سطح استان داریم. اول اینکه با استفاده از ظرفیت هیئات، حسینیه‌ها، مداحان و شعرای حسینی نسبت به کمک به نیازمندان به عنوان یک اقدام محوری ورود کنیم، دوم اینکه نسبت به آگاه‌سازی، تشویق و جذب مردم برای جمع اوری نذورات و هدایای عزاداران مسئول هستیم و در کمیته فرهنگی و رسانه‌ای که تشکیل شده است در صدد هستیم مستندهایی را از خدمت‌رسانی به مردم توسط مداحان و هیئات مذهبی تهیه کنیم.

صابر اظهار کرد: مسابقه مداحی در بازه سنی  ۱۲ تا ۱۸ سال را در دستور کارمان داریم که در دو محور با کمک کانون مداحان خراسان رضوی برگزار خواهد شد و نفرات برتر را به جامعه ستایشگر معرفی خواهیم کرد.

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین بررسی باید و نبایدهای مداحی، آسیب‌ها و تهدیدهای مداحی انجام و به فعالان شبکه نخبگان مذهبی و شعرای مذهبی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.