رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

عزاداری سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌ها درمشهدمقدس برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،مجید طهوریان عسگری ظهر امروز در دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: از مجموعه شهرداری توقع داریم برای ارتقای مجموعه فرهنگی برنامه ویژه داشته باشند و تفکر فرهنگی در بدنه مدیران باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد بیان کرد: توجه به موضوع زائر و زیارت، جایگاه و نقش آفرینی مساجد، دغدغه‌های جامعه هنری و ورزشکاران، توجه ویژه به خانواده و بانوان و رشد سرمایه‌های انقلاب، توجه به موضوعات شهروندی و محبت و مودت بین شهروندان، فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از اولویت‌های کاری شهرداری مشهد باشد.  با تمام توان از استعدادهای شهر حمایت خواهیم کرد.

هاشم دائمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: رویه پروتکل‌ها و ابلاغ‌ها در زمینه سفر به مشهد کنترل نمی‌شود و سفرهای هوایی و ریلی به وفور جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر به رنج و مصیبت عادت کرده و چنانچه همه گیری دلتا را جدی نگیریم فاجعه گسترش می‌یابد، این ویروس براساس تحقیقات سرایت پذیرترین ویروس قرن است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: به جهت حمایت از شهروندان در برگزاری مراسم عزاداری از سرپرست شهرداری می‌خواهیم اقداماتی شامل افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به جهت رعایت فاصله گذاری، مشخص کردن زمان این سرویس‌دهی، کنترل استفاده بهینه از مکان‌های تفریحی، همکاری جدی با دستگاه‌های فرهنگی شهر برای در اختیار قرار دادن فضاهای عمومی برای برگزاری مراسم دینی و توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار را در دستور کار قرار دهند.

حسن موحدیان؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت: عزاداری سالار شهیدان نباید تعطیل شود، روزهای سختی برای کرونا داریم اما نباید عزاداری‌ها و مقدسات مذهبی کم‌رنگ شود.

وی بیان کرد: امکانات و شرایط را به گونه‌ای فراهم بیاوریم تا در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مراسم دهه اول محرم و دیگر برنامه‌های مذهبی برگزار شوند.

منبع: تسنیم 

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.