به بهانۀ فرا رسیدن ایام عزاداری محرم، انتشارات امیرکبیر در نظر دارد تا دو کتاب «خال سیاه عربی» و «سِفر خروج» را که محتوایی دینی و مذهبی دارند با ۲۰درصد تخفیف و ارسال رایگان در این ایام به علاقه‌مندان آثار مذهبی ارائه دهد.

محرم ۱۴۰۰ با دو کتاب از انتشارات امیرکبیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات امیر کبیر، «خال سیاه عربی» سفرنامۀ حج حامد عسکری، شاعر و نویسندۀ شناخته‌شدۀ سال‌های اخیر است که با قلمی شاعرانه و روان مخاطب را به دل سرزمین آفتابی و سوزان عربستان می‌برد تا همراه او از لحظه‌لحظه زیارت خانه خدا و مدینۀ منوره بهره‌مند شود. «خال سیاه عربی» کتابی است خواندنی و شیرین که آغازی خاص و فراموش‌نشدنی دارد. نویسنده با تدبیری درست، به‌جای آنکه از فرودگاه مبدأ یا لحظه‌های ورود به سرزمین حجاز شروع کند، دست خواننده را می‌گیرد و به گذشته‌های دور خود می‌برد تا جای پای نخستین ذهنیت‌ها و تصورات کودکی از خدا و سفر حج را نشان دهد و او را برای سفر آماده کند. و این نوع متفاوت در بیان روایت، سبب شد که این اثر از زمان انتشار در بهار سال ۹۹ تا به امروز از آثار محبوب و پرمخاطب انتشارات امیرکبیر باشد.

اما کتاب دیگر «سفر خروج» است که نمایشنامه‌ای از عبدالرحمان شرقاوی ادیب مصری است با ترجمه غلامرضا امامی پاییز ۹۸ منتشر شد و در آن به مصیبت‌هایی که در جریان واقعه عاشورا بر خاندان اهل بیت رفته است،می‌پردازد این نمایشنامه اگرچه برپایۀ مستندات تاریخی نگاشته شده، اما تخیل قوی نویسنده این اثر را از واقعه‌ای تاریخی به روایتی پرشور تبدیل کرده است. نمایشنامه با خبر مرگ معاویه و شرح تمایل مردم برای بیعت با امام حسین آغاز می‌شود و با ذکر جزییات سرانجام بانیان واقعۀ عاشورا به پایان می‌رسد.
بستۀ ویژۀ ایام عزاداری محرم انتشارات امیرکبیر، با ارسال رایگان و ۲۰%تخفیف به قیمت ۶۶.۴۰۰ در دهه نخست محرم از طریق وبگاه انتشارات امیرکبیر قابل سفارش است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.