حجت الاسلام شهامت احیای عزاداری امام حسین علیه السلام در ایام محرم را امری به غایت مهم توصیف کرد.

فرمایش امام رضا(ع) درباره تکریم محرم و عزای حسینی/کم رنگ شدن حضور در مجالس به دلیل محدودیت‌های کرونایی باید به شکل‌های دیگر جبران شود

حجت الاسلام حسین شهامت استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی در آستانه آغاز ماه محرم الحرام در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین تعظیم شعایر حسینی و برپایی عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام در دهه اول ماه محرم را امری به غایت مهم توصیف و تأکید کرد که روایات متعددی در ارتباط با ثواب و برکات احیای این مراسم از بیان ائمه علیهم السلام نقل شده است.

این استاد حوزه به بیان فرمایشات و درخواست های حضرت امام رضا علیه السلام در تکریم محرم و عزای حسینی پرداخت و گفت: امام رضا علیه السلام در این باب می‌فرماید: "یَابن شَبیب إنَّ یَوم الحسین(ع) اسبل دموعنا وأقرج جفوننا و أذل عزیزنا" ای پسر شبیب روز سخت جدمان حسین اشک ما را جاری ساخته، دیدگانمان را مجروح کرده و عزیز ما را خوار کرده است و تا روز قیامت غم و اندوه را در دل ما قرار داده است.

حجت الاسلام شهامت افرود: امام علیه السلام در ادامه می فرماید: "وعلی مثل الحسین فالیبکی الباکون و ان کنت تبکی علی شیء فابک علی الحسین" همه باید برای حسین گریه کنند و تو نیز اگر بر چیزی گریه می‌کنی، به خاطر مصیبت حسین(ع) باشد.

کارشناس امور دینی تصریح کرد: بنابراین ما باید با تأسی از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، شعایر حسینی(ع) را در ایام محرم تعظیم کنیم؛ به ویژه امسال که در شرایط کرونایی هستیم و هر کس به هر شکلی که می تواند باید درباره عزاداری برای سیدالشهداء کوتاهی نکند.

وی گفت: همگی باید با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها، برافراشتن علم‌ها، سیاه پوش کردن کوچه‌ها و خانه‌ها، مراسم عزاداری امام حسین و یاران باوفایشان را احیا کنیم و کم رنگ شدن حضور در مجالس به دلیل محدودیت های کرونایی، به شکل‌های دیگر جبران شود.

حجت الاسلام شهامت ادامه داد: ما و جامعه ما نباید نسبت به امام حسین علیه السلام کم کاری کنیم. ما باید فرزندان و کودکان و نوجوانانمان را با اهداف سیدالشهداء(ع) آشنا کنیم و به گونه‌ای برنامه ریزی داشته باشیم که در شبانه روز حداقل ساعتی را پای صحبت علمای دین و مدیحه سرایان اهل بیت بنشینیم و تعظیم شعائر حسینی را که مایه عزت دنیا و آخرت ماست برپا بداریم.

استاد حوزه توضیح داد: عزاداری برای امام حسین(ع) برکات زیادی را برای جامعه ما و نسل جوان ما دارد و امیدواریم به برکت همین مراسم، بلا و بیماری منحوس کرونا از کشورما و دنیا رخت بربندد. کمک به نیازمندان و به ویژه بیماران که در شرایط سخت قرار دارند، در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: مردم عزیزمان می‌توانند به نیت امام حسین(ع) و به نیت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) که در آن شرایط سخت در کربلا از آل الله پرستاری و مراقبت کرد، ما نیز در این ایام هوای یکدیگر را داشته باشیم، بیماران را مراقبت کنیم و برای احیای عزاداری مصیبت فرزند پیامبر عظیم الشأن خود بکوشیم.

حجت الاسلام شهامت در پایان توصیه کرد که قرائت زیارت عاشورا در ایام ماه محرم فراموش نشود، خدمت به نیازمندان در اولویت امور ما قرار داشته باشد و نذورات خود را همسو با نیازمندی های جامعه تعیین و توزیع کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.