مدیرعامل توانیر گفت: اختلال در تامین برق، علاوه بر صنعت، منجر به اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد، بنابراین خاموش کردن یک لامپ اضافه کمک شایان توجهی برای عبور از موج کرونا خواهد بود و مجبور نمی شویم خاموشی زمانبندی شده اعمال کنیم.

برای کمک به تأمین اکسیژن بیماران کرونایی هر ایرانی یک لامپ را خاموش کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن متوالی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال سال بسیار سختی برای صنعت برق بود؛ گرما و خشکسالی بی سابقه و مصرف بالای برق چالش‌هایی برای ما و برخی اوقات محدودیت و مزاحمت هایی برای مردم ایجاد کرد که لازم است عذرخواهی کنم.

وی افزود: خشکسالی امسال در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود، در حالی که هیچ نهادی پیش بینی نکرده بود امسال با خشکسالی بی سابقه رد نیم قرن اخیر مواجه می شویم، حتی امسال گرم ترین سال برای ایران بود و این موضوع نیز پیش بینی نشده بود، چرا که تغییرات اقلیم موجب کاهش احتمال صحت پیش بینی های قبلی شده است.

متولی زاده با بیان اینکه  " ۷ هزار مگاوات از تولید نیروگاه های برقابی از دسترس خارج شد"، گفت: مصرف کشاورزی به دلیل نیاز به آبیاری افزایش یافت، افزایش گرمای ۵ درجه ای در فروردین ماه و ۳ درجه افزایش در تابستان منجر به رشد ۵ هزارمگاواتی برق شد، همچنین مهمان ناخوانده‌ای به نام رمزارز غیرمجاز، برق کشور را می بلعد و اختلال ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه "علیرغم این شرایط همراهی مردم و همکاری صنایع بزرگ و رسانه ها موجب شد بتوانیم بخشی از بار شبکه را جابه جا کرده و در مصرف برق نیز در ساعات پیک اصلاحاتی داشته باشیم؛ مصرف صنایع تغییر محسوسی داشت به طوری که در روزهای گذشته محدودیتی اعمال نشد اما در هفته جاری به دلیل گرمای شدید و عدم حساسیت مردم، مصرف رشد داشته به طوری که دیروز مشکل داشتیم.

وی افزود:  با کاهش دمای محیط و روشنایی، براحتی می توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم، بنابراین نیاز به همکاری مردم و صنایع داریم؛ بعبارت دیگر مصرف کننده به همان اندازه تولیدکننده در مدیریت برق نقش دارد.

متولی‌زاده با بیان اینکه "اگر مردم در مصرف همکاری نکنند در صنایع محدودیت ایجاد خواهد شد"، گفت: اختلال در تامین برق، علاوه بر صنعت، منجر به اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد، بنابراین خاموش کردن یک لامپ اضافه کمک شایان توجهی برای عبور از موج کرونا خواهد بود و مجبور نمی شویم خاموشی زمانبندی شده طی روزهای آینده اعمال کنیم.

مدیرعامل توانیر د رخصوص صادرات برق گفت: صادرات برق به حداقل رسیده و تلاش کردیم واردات برق را افزایش دهیم به طوری که صادرات برق به عراق که رد هفته گذشته به ۵۰ مگاوات رسیده بود، اکنون به صفر رسیده و صادرات برق به افغانستان نیز حدود ۱۰۰ مگاوات است که این ارقام کوچک نسبت به نیاز ۶۶ هزار مگاواتی برق در کشور بسیار ناچیز است.

وی افزود: واردات برق نیز در شبانه روز گذشته ۳۵۰ مگاوات بود در حالی که در بیشترین میزان، در تابستان امسال واردات ۶۵۰ مگاواتی را هم داشتیم؛ در هر حال نیاز است روند مصرف را اصلاح و همکاری لازم را داشته باشیم تا بتوانیم از این منبع کشور بدرستی استفاده شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.