استاندار خراسان‌ رضوی گفت: به دنبال تماس تلفنی رییس جمهوری و پیگیری‌های وزیر بهداشت، هیأتی عالی رتبه برای بررسی وضعیت مشهد و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در مشهد حضور یافته‌ است.

هیات عالی رتبه کشوری وضعیت درمان کرونا در مشهد را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان افزود: رییس جمهوری روز گذشته در تماسی تلفنی دستور ویژه برای رسیدگی به مشکلات و چالش های حوزه درمان بیماران کرونایی مشهد و استان خراسان‌ رضوی را صادر کرد.
وی بیان کرد: هیات عالی رتبه وزارت بهداشت تاکنون بازدیدهای میدانی را از مراکز درمانی استان داشته و فردا نیز ۲ تن از معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشهد سفر خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر تمام ورودی‌های استان خراسان‌ رضوی بر روی خودروهای غیربومی بسته شده‌ است و کسانی که اصرار بر ورود به استان را داشته باشند علاوه بر اعمال جریمه یک میلیون تومانی، بازگردانده خواهند شد.

وی گفت: قبل ‌از اعمال محدودیت ها در هفته حدود هزار و ۳۰۰ پرواز به مشهد انجام می شد و روزانه ۷۰ رام قطار و سه هزار دستگاه اتوبوس مسافران را بین دیگر نقاط کشور و مشهد جابه جا می کرندد که این میزان اکنون کاهش قابل توجهی یافته است.
وی بیان کرد: خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها،  ترددها کاهش‌یافته و هم‌اکنون میزان ظرفیت اشغال تخت در هتل‌ها به ۴۰ درصد رسیده است که این میزان در روزهای آینده کمتر نیز خواهد شد تا بتوان مدیریت و کنترل بیماری کرونا در شهر مشهد را به دست گرفت.

روند فزاینده افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان این ویروس همه‌گیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است.

"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی را بر خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

اکنون ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور و در خیز پنجم کرونا جان خود را از دست دادند.

طی این مدت ۴۰ هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

تا کنون ۱۳ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

"پاندمی کرونا" در جهان  ۲۰۳ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۳۸  نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۰۳ هزار و  ۷۰۰ نفر را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۸۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با  ۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۲ هزار و ۹۷۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.