فرماندار گناباد گفت: با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و تبعات ناشی از موج پنجم آن، محدودیت‌های کرونایی افزایش یافته و منع تردد وسائل نقلیه از سایر نقاط استان خراسان رضوی به این شهرستان با جدیت بیشتری عملیاتی شده است.

محدودیت‌های کرونایی در گناباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی شب گذشته در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گناباد افزود: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، هرگونه تردد وسائل نقلیه با پلاک دیگر شهرستانها به این شهرستان ممنوع است و افرادی که این مساله را رعایت  نکنند، مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی می شوند.

وی ادامه داد: کلیه ماموریت های ادارات تا اطلاع ثانوی از شهرستان گناباد به دیگر مناطق لغو شده و با هر یک از دستگاههای اجرایی که مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را رعایت کنند، بدون اغماض برخورد شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

فرماندار گناباد گفت: تامین سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد و در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی با هیچ فردی عقد اخوت نبسته ایم و با متخلفان بدون اغماض برخورد می شود.

وی اظهار داشت: به دنبال ممنوعیت سفر از سایر استانها به استان خراسان رضوی، کنترل وسائل نقلیه در مبادی ورودی شهرستان گناباد که از استانهای جنوبی راهی خراسان رضوی هستند از دیروز افزایش یافته است و اجازه ورود خودروها به استان داده نمی  شود و متخلفان مشمول اعمال قانون و جریمه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی می شوند.

قربانی گفت: همچنین خروج خودروها با پلاک گناباد به سایر نقاط و نیز مرکز استان خراسان رضوی ممنوع است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در آیین و مجالس عزاداری ایام محرم و صفر، گفت: نباید برخی تصور کنند که مصوبات این ستاد در اعمال محدودیتها و تاکید بر لزوم رعایت مسائل پیشگیرانه در تضاد و یا تقابل با آیین عزاداری است.

قربانی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی ترین مسوول کشور به صراحت خود را تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا می دانند، این باید برای همه ما فصل الخطاب باشد و همه عزاداران، مسوولان ذیربط و هیاتهای عزاداری موظف به رعایت کامل مصوبات ابلاغی این ستاد در آیین عزاداری هستند.

وی خواستار استفاده از  فضاهای روباز اماکن ورزشی و مدارس برای برگزاری آیین عزاداری محرم و صفر، به منظور رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم با اشاره به روند افزایشی بیماران کرونایی و فوت ناشی از این بیماری در شهرستان های گناباد و بجستان،  گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تست مثبت در این منطقه داریم و به طور متوسط روزانه ۱۵ بیمار نیز بستری می شوند که شمار بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه هم در حال افزایش است.

دکتر جواد باذلی گفت: با وجود موج پنجم کرونا و شیوع ویروس دلتا، که قدرت سرایت و مرگ و میر بالایی نیز دارد، درصد رعایت پروتکلهای بهداشتی و پوشش های حفاظت فردی به خصوص ماسک توسط مردم به کمترین میزان خود در ۱.۵ سال گذشته رسیده و این زنگ خطر را به صدا درآورده است.  

وی خاط نشان کرد: شیوع ویروس جدید کرونا همه گروههای سنی و به خصوص خانواده ها را درگیر می کند و تنها راه کاهش تبعات این بیماری، اتخاذ تصمیمات قاطع ستاد کرونا و افزایش محدودیت های کرونایی و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی توسط آحاد مردم است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تجمع ها و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به واسطه برگزاری آیین های عزاداری، به ویژه در دهه نخست ماه محرم و تاثیر آن در بالا رفتن تعداد بیماران کرونایی، بر لزوم نظارت بیشتر مسوولان مربوطه بر این مساله تاکید کرد.  

هم اکنون ۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند. ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۱۵ شهروند را در گناباد و بجستان گرفته است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت دهه فجر سال گذشته در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کروناست.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.