معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر، تسهیل در ارائه مجوزهای لازم و تجمیع خدمات مورد نیاز برای برگزاری شایسته مراسم عزاداری ماه محرم در مشهد الرضا می باشد.

تسهیل  در خدمات و مجوزهای هیئت های مذهبی در نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر/طراحی نرم افزار هیئت یاب مشهد

سید مجتبی منتظری در گفتگو با قدس آنلاین درباره نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر که از روز یکشنبه ۱۷مرداد در میدان شهدای شهر مقدس مشهد در ساختمان شمس آغاز به کار کرده است،  گفت: این نمایشگاه با هدف تجمیع ارائه خدمات مورد نیاز و تسهیل در فرایند دریافت مجوزهای لازم هیئت های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه های محرم و صفردر شهر مشهد  تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه  شورای هیات مذهبی خراسان رضوی در این نمایشگاه مستقر است، افزود: در سال های گذشته یک هیئت مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری در شهر مقدس مشهد  ابتدا باید به دفتر هیات مذهبی استان مراجعه می کرد و پس از دریافت مجوزهای لازم  از این شورا سپس به نهادهایی نظیر شهرداری، اداره برق و سازمان هایی نظیر آنها  مراجعه و درخواست خود برای دریافت امکانات و مجوزهای مختلف را ارائه می کرد اما امسال تا حدود زیادی همه دستگاه ها در این نمایشگاه حضور دارند و با همکاری شورای هیات مذهبی که  به طورکامل در این مکان مستقر می باشد همه مجوزهای لازم برگزاری مراسم عزاداری برای هیئت های مذهبی را صادر می کنند.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین بخش های مختلف و مرتبط شهرداری مشهد برای صدور مجوز های لازم برگزاری مراسم عزاداری هیئت های مذهبی  نیز در این نمایشگاه به طور کامل حضور داشته و در کمترین زمان ممکن به درخواست های هیئت های مذهبی در موارد مختلف پاسخگویی دارند.

وی تصریح کرد: همچنین یک سری مجموعه ها که اقلام موردنیاز هیئت های مذهبی از جمله اقلام خوراکی، بهداشتی، فضا آرایی چاپ بنر، وسایل صوتی ،اقلام کرایه نظیر  میز و صندلی  را در اختیار دارند در این نمایشگاه حضور دارند و  طبق توافقات انجام شده اقلام خود را با کمترین قیمت ممکن به هیئت های مذهبی ارائه می دهند.

منتظری افزود: سازمان هایی نظیر شهرداری و  اداره اوقاف و امور خیریه  نیز در این نمایشگاه  حمایت هایی را  از هیئت های مذهبی برای خرید اقلام مورد نیاز انجام  داده و بن هایی را در اختیار مسئولان هیئت ها قرار می دهند و انها می توانندبا مراجعه به مجموعه های مستقر در این نمایشگاه اقلام مورد نیاز برای برگزاری مراسم عزاداری را تهیه کنند .

وی با بیان اینکه استقبال هیئت های مذهبی از این نمایشگاه تاکنون بسیار خوب و فراتر از تصور بوده است، بیان داشت:   در این نمایشگاه همچنین ظرفیت های مردمی   که در برگزاری مراسم های عزاداری فعالیت دارند حضور داشته و در موضوعاتی نظیر اعزام سخنران ، اعزام قاری، پویش های مردمی برای نصب پرچم در سر در منازل همکاری می کنند.

معاون شهردار مشهد  ادامه داد: یکی از دستاوردهای دیگر این نمایشگاه ، نرم افزار هیئت یاب به نشانی  https://yk۸.ir/heyat است که  شهروندان با مراجعه به این نرم افزار    می توانند از مکان و زمان برگزاری مراسم عزاداری هیئت های مذهبی در سطح شهر مشهد اطلاع پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم  فضای شهری مشهد الرضا درشان و جایگاه ماه محرم و صفر باشد، افزود: البته این نمایشگاه صرفا مختص هیئت های مذهبی نیست و افرادی که تمایل دارند در ماه محرم و صفر اقدام به برگزاری روضه های خانگی ،فضاآرایی سطح شهر و منازل خود کنند نیز می توانند از ظرفیت های مختلف و متنوعی که در این نمایشگاه وجود دارد مشارکت و استفاده کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.