سخنان اخیر سید حسن نصرالله طبق معمول بازتاب فراوانی در میان رسانه‌ها و مقامات صهیونیست داشته و کارشناسان این رژیم تاکید کردند که حمله موشکی گسترده حزب‌الله به عمق اراضی اشغالی تنها مسئله زمان است.

پس‌لرزه سخنان نصرالله در میان صهیونیست‌ها/ حمله حزب‌الله به عمق اسرائیل تنها مسئله زمان است

قدس آنلاین: سخنرانی شنبه‌شب سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر میزان ترس و وحشت صهیونیست‌ها از مقاومت را نشان داد و این چیزی بود که به خوبی در گزارش رسانه‌ها و کارشناسان و مقامات اسرائیلی دیده می‌شود.

همه رسانه‌های وابسته به سطح سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بخش بزرگی از برنامه‌های خود را به بررسی مواضع حزب الله و سخنان سید حسن نصرالله اختصاص داده و همزمان بر دو موضوع اصلی تاکید کردند: اول اینکه حمله موشکی گسترده حزب الله به عمق فلسطین اشغالی تنها مسئله زمان بوده و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان و نوار غزه هرگز مانع بازدارندگی حزب الله و گروه‌های فلسطینی نخواهد شد. همچنین در گزارش روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت آمده است که اسرائیل وارد جنگ با حزب‌الله نخواهد شد و تنها به حملات جسته و گریخته به مناطق جنوبی اکتفا می‌کند.

اما موضوع دومی که توسط رسانه‌های برجسته رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت قدرت بازدارندگی حزب الله از جنبه‌های استراتژیک و تاکتیکی بود و روزنامه نگاران و کارشناسان صهیونیست تاکید کردند که قدرت حزب‌الله بسیار نگران‌کننده بوده و موشکهای آن قادرند هرگونه موضع نظامی و غیرنظامی را در داخل اراضی اشغالی هدف قرار دهند.

در همین زمینه «یوآو لیمور» کارشناس نظامی روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» که یک رسانه وابسته به راست افراطی‌های اسرائیل است گفت که واکنش ارتش اسرائیل به حمله موشکی حزب الله در هفته گذشته در جبهه شمالی اسرائیل بسیار ضعیف بود و موجب می‌شود تا حملات موشکی حزب الله ادامه داشته باشد و این امر تنها مسئله زمان است.

این کارشناس صهیونیست که روابط عمیق با مقامات ارشد امنیتی و نظامی در رژیم صهیونیستی دارد در مقاله خود تاکید کرد که اسرائیل در برابر تهدید لبنان رفتاری توام با تردید و احتیاط فراوان دارد که این سیاست به هیچ وجه موثر نبوده است. همچنین این استراتژی اسرائیل موجب می‌شود تا حزب الله به حملات موشکی خود علیه اسرائیل ادامه دهد.

یوآو لیمور در عین حال اشاره‌ای به گزینه‌های اسرائیل برای مقابله با حزب الله نکرده و صحبتی از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در داخل اراضی لبنان به میان نیاورد که این امر بار دیگر نشان می‌دهد که اسرائیل همچنان در موضع عقب نشینی قرار داشته و جبهه داخلی و ارتش رژیم صهیونیستی آماده ورود به جنگی که به گفته منابع ارشد تل آویو بسیار سخت و دردناک خواهد بود، نیستند.

همچنین به دنبال پاسخ‌های موشکی حزب الله لبنان به تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی این کشور، ارتش رژیم اسرائیل به دلیل ناکامی در پیش بینی درست مواضع حزب الله و شکست اطلاعاتی در این زمینه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.