نمایشگاه کتاب مجازی «نسل حسینی» با محوریت کتاب‌های محرم روز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه طی مراسمی آغاز به کار کرد و به صورت دائمی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.


کتاب باید وارد سبد فرهنگی محرم شود

قدس آنلاین: مراسم رونمایی این نمایشگاه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و محمد حمزه‌زاده مدیرعامل بنیاد کتاب، علی‌اکبرشیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در حوزه هنری برگزار شد.

قمی طی سخنانی در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن گله از کمبود کتاب در سبد فرهنگی محرم، گفت: متاسفانه تحت شرایط اقتصادی و معیشتی و کمبودهایی که وجود دارد کتاب در سبد فرهنگی محرم، جایگاه مطلوبی ندارم و همه باید کمک کنند تا این مهم مورد توجه قرار گیرد زیرا اساسا حقایق آسمانی عاشورا و معارف قدسی قیام و نهضت سیدالشهدا با کتاب اتفاق افتاده است و ادامه دارد. چون خدا کتاب را برای هدایت انسان انتخاب کرده و معجزه پیامبر آخرالزمان را کتاب قرار داده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما هرگاه از کتاب غافل شدیم ضرر کردیم؛ تعمق و ژرف‌کاوی در معارف ناب عاشوری از طریق کتاب است و اینکه کتاب را به محافل عزاداری پیوند بزنیم در قالب فضای مجا و یا میز کتاب در حاشیه مراسم‌های عزاداری خیلی اتفاق مبارکی است.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب «نسل حسینی» که به نوعی در خدمت مکتب سیدالشهدا هستند، گفت: جای غصه‌خوردن است اگر به کتاب و معرفت کم اهمیتی کنیم. به همین‌دلیل عزم کرده‌ایم این نقصان را برطرف کنیم و طی امسال و سال آینده منبر و کتاب را تقویت کنیم. این مسیر را همه خادمان حوزه نشر با قدرت و توجه ویژه پیگیری کنند تا در این مسیر هر سال قوی تر از سال قبل عمل کنیم و از مخاطب کودک تا بزرگسال، تولید و توزیع کتاب عاشورایی، یک‌ضرورت است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه کتاب مجازی دائمی «نسل حسینی» با محوریت کتاب‌های محرم و معارف عاشورا به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری انتشارات سوره مهر، با محوریت کتاب‌های محرم روز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه، طی مراسمی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه هنری رونمایی شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنی naslehosseini.ir  آثار مورد نظر خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.