رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: پنج پایگاه سیار واکسیناسیون کرونا در مناطق حاشیه شهر مشهد دایر شده و پزشکان بسیجی استان مدت ۶۰ روز در این پایگاه‌ها مشارکت می‌کنند.

فعالیت پنج پایگاه سیار واکسیناسیون کرونا در حاشیه مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن ذاکریان افزود: آموزش و سازماندهی حدود ۳۵۰ نفر از طلاب و بسیجیان برای کمک به کادر درمان بیمارستان‌های کرونایی با عنوان "مردم‌ یاران سلامت" انجام شده و این افراد آماده به‌کارگیری در بخش‌های کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه بسیجیان این مجموعه از نخستین روزهای شیوع کرونا در کنار کادر بهداشت و درمان بودند و همکاری‌های لازم را با آنان داشتند، ادامه داد: انجام تست‌های سریع کرونا و کمک به شناسایی هر چه بهتر موارد ابتلا به کرونا در حال انجام است و اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تا پایان بحران کرونا در کنار مدافعان سلامت خواهند بود.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: مکاتبه‌ با سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه آمادگی برای آموزش هیات‌های مذهبی جهت رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری محافل سوگواری ماه‌های محرم و صفر انجام شده و آمادگی کامل خود را در این خصوص اعلام کرده‌ایم.

هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.  

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفتگوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار این استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیات عالی‌رتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را در کشور گرفته است. همچنین سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد: هم‌اینک ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونای دلتا هستند ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۲۰۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۵۵۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۷۰ نفر را گرفته است. ۱۸۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۳ هزار و ۷۹۹ قربانی بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران نیز بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را از نظر جمعیت مبتلایان به کرونا در جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.