در روزهای اخیر جنگ تبلیغاتی کشورهای غربی علیه ایران، به سرکردگی رژیم اشغالگر قدس، ضرباهنگ تندتری به خود گرفته است.

رمزگشایی از تشدید فضاسازی‌های ضدایرانی

کارشناسان معتقدند اسرائیلی‌ها از یک‌سو نسبت به رویکرد انقلابی حاکم بر ایران واهمه دارند و از سویی در تلاش‌اند بر رویکرد دولت جدید در ایران تأثیر بگذارند. مقامات صهیونیستی، همچنین پس از ادعای حادثه برای کشتی‌های تجاری در نزدیک امارات، ضمن متهم کردن ایران و کشاندن موضوع به سازمان ملل، تحرکات دیپلماتیک خود را افزایش داده‌اند، تا جایی که عیساوی فریج وزیر منطقه‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شد درباره پرونده ایران، تماس‌هایی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی داشته است. آن‌ها همچنین با یارگیری در بین سه کشور همسوی خود در شورای امنیت سعی کرده‌اند به دستاوردی حقوقی و دیپلماتیک علیه ایران برسند که البته با سد روسیه و چین مواجه شده‌اند. نکته جالب اینکه باوجود همراهی آمریکا و انگلیس، فرانسه نیز پالس کاملی برای همراهی با آن‌ها ایجاد نکرده و تنها در قالب بیانیه مشترک سه کشور اروپایی به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته است.

سعدالله زارعی: می‌دانند با روی کار آمدن دولت جدید ایران کارشان سخت‌تر می‌شود

دراین‌باره سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه معتقد است از نظر اسرائیلی‌ها، با روی کار آمدن رئیسی در ایران شرایط آن‌ها سخت‌تر می‌شود؛ چرا که ایران منسجم‌تر، کارآمدتر و انقلابی‌تر می‌شود. وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌دانند روی کار آمدن دولت رئیسی، وضعیت را برای آن‌ها سخت‌تر خواهد کرد، می‌گوید: «صهیونیست‌ها تلاش کردند وانمود کنند ایران آزادی کشتیرانی را در آبراهه‌های بین‌المللی به خطر انداخته، امّا چیزی نگذشت که روسیه و چین که روابطی هم با اسرائیل دارند به صراحت اعلام کردند هیچ نشانه‌ای از دخالت ایران در حمله به نفتکش اسرائیل در سواحل خجیره وجود ندارد».

پاسخ ایران به حیات رژیم صهیونیستی گره خواهد خورد

این کارشناس سیاسی که با فارس گفت‌وگو می کرد، تهدید حمله به ایران از سوی برخی مقامات اسرائیل را یک بلوف دانست و تأکید کرد آن‌ها به‌خوبی می‌دانند نه تنها امکان هیچ نوع اقدامی علیه ما را ندارند، بلکه حتی در حدی نیستند که علیه اضلاع دیگر جبهه مقاومت مثل حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی یا انصارالله اقدامی کنند. وی همچنین با یادآوری بیانات چند سال پیش رهبر انقلاب در پاسخ به تهدیدهای اسرائیلی‌ها تصریح کرد: «پاسخ ایران به هر اقدام احتمالی، منحصر به همان سطح نخواهد بود و به حیات این رژیم گره می‌خورد. واکنش ما به هر اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران چه در آب‌های بین‌المللی چه سواحل، چه اعماق ایران پاسخی است که درواقع حساب اسرائیل را کاملاً در منطقه تسویه می‌کند و همه را به این باور می‌رساند که دیگر اسرائیلی وجود ندارد». به گفته سعدالله زارعی عقلای اسرائیل و برخی مقامات آمریکا به این رژیم یادآور شده‌اند که زمان تحریک ایران نیست.

خوش‌چشم: فشارها برای انصراف رئیسی از تصمیماتش در سیاست خارجی است

همچنین دکتر سید مصطفی خوش‌چشم یکی دیگر از کارشناسان مسائل راهبردی معتقد است: هدف اسرائیل از فشارهای اخیر، تغییر نظر دولت جدید ایران و حضور تهران در میز مذاکرات وین از موضع ضعف است. وی در گفت‌وگو با مهر تصریح کرد: مجموعه این اقدامات به این منظور است که فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی ایران وارد شود تا با شرایط طرف آمریکایی در چارچوب مذاکرات وین کنار بیاید. همچنین با فشار وارد آوردن از سوی بازیگران بین‌المللی به رئیسی، قصد دارند تا رئیسی در تصمیمات مورد توقع از او صرف نظر کند.

صهیونیست‌ها پیام روشن خطوط قرمز ایران  را دریافت کرده‌اند

خوش‌چشم درباره فرجام تهدیدهای توخالی صهیونیست‌ها هم می‌گوید: «ایران در پاسخ به این‌گونه اقدامات، همان‌طور که توقع می‌رود، سرسختانه و بدون ‌هرگونه عقب‌نشینی وارد عمل شود و اجازه ندهد طرف غربی و اسرائیلی در این زیاده‌خواهی‌ها سعی به پیشروی کند». خوش‌چشم افزود: آن‌ها پیام واضح و روشنی را پیوسته با اقدامات تلافی‌جویانه‌ای که محور مقاومت نسبت به صهیونیست‌ها در مقاطع گوناگون انجام داده‌اند دریافت کرده‌اند که عبور از خط قرمز با مماشات ما روبه‌رو نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.