فرماندار گناباد گفت: ۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در مقابل کرونا در قالب هزار و ۸۳۵ پرونده و طرح در بخش‌های مختلف از ابتدای پیدایش این بحران تاکنون در این شهرستان پرداخت شده است.

۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گناباد پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین،  حامد قربانی امروز  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: پرداخت ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال از این تسهیلات کرونایی در قالب ۱۶ طرح از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات بند د تبصره ۱۶ مخصوص نهادهای حمایتی ۹۰ میلیارد ریال امسال به کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد اختصاص یافته است که در این راستا ۵۱ طرح به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تاکنون به بانکها معرفی شده اند و برای ۹ طرح مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

فرماندار گناباد گفت: همچنین از محل این اعتبارات ۴۶ میلیارد ریال به اداره بهزیستی تخصیص یافته است که در این رابطه ۳۶ طرح با مبلغ ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بانکها معرفی شده اند و هفت طرح به میزان چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین از محل تسهیلات کارا، مخصوص اشتغال روستایی هم از ابتدای سال جاری ۳۷ طرح به مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده اند.

قربانی گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات کارا در سال ۹۶ تاکنون در مجموع ۲۹۴ طرح مبلغ ۲۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال دریافت کرده و از این طریق برای ۶۸۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تعهد امسال این شهرستان از محل تسهیلات سامانه رصد را ۲ هزار و ۱۹۱ نفر عنوان کرد که تاکنون ۱۵۹ تن از آن محقق شده است و گفت: تعهد اشتغال گناباد در سال گذشته ۷۶۳ نفر بود در حالی که هزار و ۱۲۳ نفر اشتغال محقق شد و هزار و ۱۶۸ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال، معادل ۱۴۶ درصد، بیشتر از تعهد اشتغال ایجاد شد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.