مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پروازهای فرودگاه مشهد نسبت به ماه گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و این عدد تا ۱۰ روز آینده به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید.

کاهش ۴۰ درصدی پروازهای داخلی به مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  محمود امانی در رابطه به برنامه کاهش سفرهای هوایی به مشهد، اظهار کرد: پروازهای فرودگاه مشهد نسبت به ماه گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و این عدد تا ۱۰ روز آینده به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان این‌که متوسط پروازهای ورودی و خروجی روزانه در ماه گذشته، ۱۸۰ پرواز بوده است، ادامه داد: تعداد پروازهای روزانه، دیروز به حدود ۹۵ پرواز رسیده و امروز نیز به مرز ۹۰ پرواز می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به کاهش مسافر در پروازهای انجام شده، گفت: تعداد پروازها در همه مسیرها کاهش داشته که علاوه بر آن، تعداد مسافران نیز کاهش پیدا کرده، به طور مثال در یک پرواز تهران به مشهد از مجموع ۱۸۰ نفر ظرفیت، این پرواز با ۸۳ مسافر انجام شده بود.

کاهش ۶۰ درصدی پروازهای خارجی

وی با تأکید بر این‌که تا بازگشت به شرایط عادی، پروازهای فوق‌العاده و مسیرهای جدید مجوز پرواز دریافت نمی‌کنند، به کاهش پروازهای بین‌المللی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پروازهای مربوط به کشور عراق ۶۰ درصد کاهش داشته به طوری که از ۳۰ سورتی درخواست پرواز شرکت العراقیه در مرداد ماه، به ۱۱ پرواز مجوز داده شده است.

امانی با بیان این‌که پروازهای با مبدأ و مقصد کویت متوقف شده و پروازهای افغانستان نیز کاهش یافته است، اضافه کرد: به دلیل جابجایی ایرانیان حاضر در ترکیه، دو پرواز هفتگی به استانبول برقرار است؛ کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به محض ورود مسافران پروازهای خارجی، از آنان تست کرونا می‌گیرند.

وی افزود: ورود مسافران از مبادی دیگر بیشتر است اما تلاش می‌کنیم در حد امکان ورود از این طریق را نیز کاهش دهیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان این‌که اولین فرودگاه در کشور بودیم که طرح ناظر سلامت را اجرا کردیم، اظهار کرد: در دو ماه گذشته ۶ یا ۷ نفر از کارکنان فرودگاه به کرونا مبتلا شده‌اند و از انجا که با مسافران در ارتباط هستند، اعلام شده کارکنان فرودگاه با کوچک‌ترین علائم سر کار نیایند تا نه مشکلی برای خودشان و نه برای مسافران به وجود نیاید.

واکسینه شدن حدود ۷۰ درصد کارکنان فرودگاه‌های استان

وی با اشاره به قرار گرفتن کارکنان فرودگاه‌های استان در نوبت دریافت واکسن، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد کارکنان فرودگاه‌های استان واکسن کرونا را دریافت کردند که سایر کارکنان نیز در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.

امانی یادآور شد: مسافران تا جایی که می‌توانند از سفر خودداری کنند و همچنین مسافران قبل از حرکت به سمت فرودگاه، با ۱۹۹ تماس بگیرند و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.