رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: در حال حاضر ۳۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند و متأسفانه شدت بیماری در گروه سنی اطفال افزایش یافته است.

 بستری ۳۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد/ شدت بیماری در گروه سنی کودکان افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدعلی جعفری اظهار کرد: در موج پنجم بحران کرونا با توجه به اینکه ویروس دلتا سن درگیری و ابتلا را پایین آورده و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، متأسفانه شدت بیماری در این گروه سنی افزایش یافته است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر افزود: بیماران کرونایی بستری  در بیمارستان اکبر از نوزاد چند روزه تا نوجوان ۱۷ ساله هستند و شایع‌ترین علائم آنان مشکلات ریوی، گوارشی و قلبی بوده است، اما با تلاش کادر درمان خوشبختانه درصد بالایی از این بیماران بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند، خاطرنشان کرد: میزان مراجعات روزانه در موج پنجم بحران کرونا نسبت به موج‌های قبل افزایش داشته است.

دکتر جعفری تصریح کرد: جمع زیادی از اطفال کرونایی بستری در بیمارستان اکبر کسانی بودند که در مسافرت‌ها و دورهمی‌ها حضور داشتند و متأسفانه با وجود توصیه‌ها و هشدارهای بسیار، توجه لازم صورت نپذیرفته است.

وی ادامه داد: از والدین درخواست داریم که در این ایام بیش از پیش مراقب فرزندانشان باشند تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر تأکید کرد: در این ایام که مجالس سوگواری برگزار می‌شود توصیه ما به عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کرده و از زدن ماسک لحظه‌ای غافل نشوند، ضمن اینکه به برگزارکنندگان این مراسم توصیه به برگزاری در زمان کوتاه و در فضای باز داریم تا آسیبی به عزاداران حسینی نرسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.