رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا و افزایش نیاز بیماران به کپسول اکسیژن، مقدمات راه‌اندازی یک واحد تولیدی گاز اکسیژن با ظرفیت تولید روزانه هزار کپسول ۴۰ لیتری در مشهد فراهم شد.

مقدمات تولید روزانه هزار کپسول اکسیژن در مشهد فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی افزود: در حالی که ۱۱ کارخانه تولید اکسیژن در خراسان رضوی و چهار واحد تولیدی اکسیژن در مشهد با تمام ظرفیت خود مشغول تولید هستند، هنوز میزان تولید این واحدها جوابگوی نیاز بیماران کرونایی نیست.

وی بیان کرد: از این رو یکی از سرمایه گذاران نسبت به راه اندازی کارخانه بزرگ تولید اکسیژن در یک سوله واقع شهرک صنعتی توس در مجاورت مشهد اعلام آمادگی کرد که در بازدید مسوولان از محل، صدور جواز تاسیس و رفع مشکل آب، برق و گاز این واحد سرعت گرفت.

وی اظهار داشت: هم اینک سالن های تولید این کارخانه در شهرک صنعتی توس آماده و ماشین آلات آن نصب است و جواز تاسیس به سرعت برای این واحد صادر و زیرساختهای مورد نیاز آن تامین می شود تا با تولید روزانه هزار کپسول اکسیژت ۴۰ لیتری، بتواند ضمن اشتغالزایی برای ۲۰ نفر، اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را تامین کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سرمایه گذار این کارخانه تولید اکسیژن می تواند ظرفیت تولید آن را تا ۱۰ هزار کپسول در روز نیز افزایش دهد.

وی اضافه کرد: چهار کارخانه تولید گاز اکسیژن در مشهد روزانه ۵۶ هزار لیتر تولید کرده و تحویل مراکز درمانی می دهند اما باز هم پاسخگوی نیاز بیماران نیست که امیدواریم با راه اندازی این کارخانه جدید بتوان نیاز بیماران به کپسول اکسیژن را تامین کرد.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.