رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش ۱۰ برابری مصرف داروی رمدسیویر با خیز پنجم کرونا خبر داد.

افزایش ۱۰ برابری مصرف داروی رمدسیویر با خیز پنجم کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا شانه ساز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان غذا و دارو متولی تامین اقلام سلامت محور است. وظیفه ما دسترسی مردم به کالاهای سلامت محور و حمایت از تولید داخل و مدیریت ارز مورد نیاز است.

او افزود: با برنامه ریزی انجام شده در سال ٩٧ قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای مبارزه با تحریم‌های ظالمانه در دستور کار قرار گرفت و ماحصل دستورات این بود که ارزبری ما از ۴.٢ به ٢.٨ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد که عدد بسیار بزرگ و قابل توجهی است؛ اگر ارزبری ۵۶٠ میلیون دلاری کرونا نبود رکورد بی سابقه‌ای به جا می‌ماند.

شانه ساز ادامه داد: ما بازار واردات کالاهای مشابه داخل را کوچک و از تولید داخل حمایت کردیم، براین اساس اشتغالزایی ایجاد شد و ٣٠ درصد ارزبری واردات را کاهش و ١٠ درصد ارزبری تولید داخل را در سه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک افزایش دادیم و این در راستای سیاست حمایت از تولید داخل بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات صورت گرفته با ورود کرونا به کشور بیان کرد: ماحصل اقدامات ما برخورد با تخلفات و امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو بود که مردم آن را به اسم مافیا می‌شناسند. از اسفند ٩٨ با پدیده بی سابقه بین المللی کرونا برخورد کردیم. تولید ماسک از ١۵٠ هزار در روز به ۴٠ میلیون در روز ارتقا پیدا کرد. تامین دستگاه اکسیژن ساز و داروهای درمان کرونا افتخار ما و جامعه نخبگانی است.

او ادامه داد: به محض اینکه در دنیا گفتند داروی رمدسیویر در درمان کرونا موثر است ما سومین کشور دنیا بودیم که این دارو و ماده اولیه آن را تولید کردیم، همچنین داروی اکتمرا و فاویپیراویر به تولید رسید. ما تجار بسیار پاکدستی داریم که با قبول زیان‌ها نگذاشتند، مشکلی برای کشور پیش بیاید و اتفاقات حاصل موجب شد در راستای سیاست کشور پیش برویم.

شانه ساز با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه وزیر و وزارت بهداشت گفت: وقتی ما جلوی واردات را می‌گیریم، به برخی بر می‌خورد و این افراد با صرف هزینه، اخبار کذب را علیه وزیر بهداشت منتشر می‌کنند. ما در فاصله تغییر ٢ دولت خیز پنجم کرونا داشتیم و بسیاری از مردم درگیر شدند و مصرف رمدسیویر ظرف ٧٢ ساعت ١٠ افزایش پیدا کرد. مصرف سرم هم مطابق آن افزایش یافت و تولیدکنندگان نتوانستند به تعهد خود عمل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.